شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ابراز نگرانی در خصوص تنش‌های اخیر میان هند و پاکستان، خواستار حل اختلافات دو کشور از طریق مذاکره شد.

امیر قطر، هند و پاکستان را به آرامش دعوت کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ابراز نگرانی در خصوص درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه کشمیر، هند و پاکستان را به آرامش دعوت کرد.

امیر قطر در تماس تلفنی با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان خواستار حل اختلافات دهلی‌نو و اسلام‌آباد از طریق مذاکره شد.

امیر قطر در این گفتگوی تلفنی علاوه بر اهمیت حل تنش میان دو کشور همسایه هند و پاکستان، بر توسعه روابط دو جانبه میان دوحه و اسلام آباد تاکید کرد.

تنش میان هند و پاکستان پس از آن تشدید شد که هند در پاسخ به حمله انتحاری روز ۱۴ فوریه در منطقه کشمیر تحت کنترل دولت دهلی نو که منجر به کشته شدن ۴۰ نظامی هندی شد، روز سه‌شنبه گذشته با سه فروند هواپیما مواضع ستیزه جویان و عوامل این حمله در خاک پاکستان را هدف قرار داد و بمباران کرد. پاکستان نیز در اقدامی تلافی جویانه روز چهارشنبه گذشته یک جت جنگنده هند را سرنگون کرد و خلبان آن را به اسارت گرفت. با این حال، پاکستان به نشانه صلح روز گذشته [جمعه] خلبان اسیر را به هند تحویل داد. اما درگیری‌ها تا بامداد امروز شنبه ادامه یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، هند ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار