مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت:با نزدیک شدن به ایام نوروز ۴۰ اکیپ در کل استان به بازرسی و نظارت مواد غذایی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین صفاری مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به بازدید‌های بازرسان اداره بهداشت استان از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز، این بازرسی با شدت و حدت خاصی انجام می‌شود.

وی افزود: از اوایل بهمن، جلسات آموزشی و بازرسی‌های خاص ویژه اتحادیه‌داران مرتبط برگزار و موارد بهداشتی به آن‌ها تذکر و ابلاغ شده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه به طور رسمی از اول اسفند ماه، بازدید‌های مستقیم از مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، فست فودها، کبابی و بریانی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها، کله‌پاچه و آش فروشی‌ها آغاز شده است، گفت: با شروع این بازرسی‌ها، ۴۰ اکیپ مامور اداره بهداشت از تمام مراکزی که به هر نحوی با مواد غذایی و سلامت مردم جامعه مرتبط است، بازرسی و نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح شهر اصفهان ۱۶ اکیپ بازرسی و در شهرستان‌های اصفهان ۲۶ اکیپ بازرسی و در مجموع ۴۰ اکیپ در کل استان به بازرسی و نظارت مواد غذایی می‌پردازند. 
 
صفاری خاطرنشان کرد: در صورت وجود هر گونه تخلف توسط مراکز عرضه مواد غذایی، طبق قانون و با نظر مقامات قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود و هنگامی که به اخطار بازرسان توجه نکنند، در زمان پیک مسافر از فعالیت واحد‌های متخلف جلوگیری می‌شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به گرانی گوشت و جلوگیری از تخلفات در این زمینه اظهار داشت: بازرسی ویژه‌ای در واحد‌هایی که به هر نحو با گوشت سر و کار دارند، انجام می‌گیرد تا گوشت بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: سامانه ۱۹۰ در کل ساعات شبانه‌روز آماده پاسخگویی به انتقادات و شکایات مردمی در زمینه مسائل بهداشتی مواد غذایی است.
 
 
انتهای پیام/م 
 

نظارت وبازرسی  بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اصفهان

برچسب ها: اخبارسلامت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.