۹۳ درصد حجم سد البرز آبگیری شده است و این سد در آستانه سرریز قرار دارد.

سید رضا موسوی مجد مدیر بهره برداری سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هم اکنون از ۱۴۲ میلیون متر مکعب حجم مخزن این سد تا ۱۳۱ میلیون آن آبگیری شده و تنها ۷ درصد آن جهت مدیریت سیلاب‌های احتمالی خالی نگه داشته شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ریزش‌های جوی مناسبی در این مناطق اتفاق افتاده افزود: امسال ارتفاعات حوزه آبریز این سد پوشیده از برف است لذا احتمال وقوع سیلاب در نیمه دوم اسفند و یا اوایل فروردین وجود دارد بر همین اساس به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بتوانیم با حجم باقیمانده سیلاب احتمالی را مدیریت کنیم.

مدیر بهره برداری سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) ابراز امیدواری کرد این سد در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده سرریز شود.

سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) دومین سد بزرگ در دست بهره برداری استان مازندران است که سیستم انتقال آب آن مرداد ماه سال جاری با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید که این سیستم تاثیر زیادی در آبگیری زودهنگام این سد در سال جاری داشته است.

عملیات اجرایی ساخت سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی و بخش لفور با هدف تامین آب مورد نیاز۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های بابل، بابلسر، قائم‌شهر و جویبار از سال ۱۳۷۴ آغاز شد و سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید.

این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی ۷۸ متر ارتفاع و ۸۳۸ متر طول تاج دارد.

انتهای پیام/ک
 


یک قدم تا سرریز سد البرز

برچسب ها: سدسازی ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار