دستگاه‌های اجرایی استان زنجان در تکاپو هستند تا از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین سال آینده برای مسافران نوروزی خدماتی با کیفیت ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در جلسه‌ای که با حضور تمامی دستگاه‌های خدمات رسان استان برگزار شد با اشاره به این که این اداره کل با ۵۰۰ نیروی مستقر در ۳۰ راهدارخانه تا آماده ارائه خدمات به مسافران نورزوی است گفت: ۲۷۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری نیز در این راهدارخانه‌ها مستقر هستند تا به محض نامساعد شدن شرایط جوی بتوانند در کمترین زمان ممکن اقدام به نمک پاشی و برف روبی کنند.

وی با بیان این که ۲۲ مجتمع خدماتی – رفاهی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده هستند گفت:این مراکز دارای نمازخانه، سالن‌های غذاخوری و اتاق‌های استراحت برای مسافران و رانندگان است.

در این جلسه امیریان مسئول انجمن صنفی شرکت مسافربری زنجان نیز با بیان این که در ایام نوروز نرخ اتوبوس و سواری‌های بین شهری در این استان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت گفت:این تغییر از تاریخ از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه اعمال خواهد شد و همچنین نرخ مینی بوس‌های بین شهری برای تاریخ اعلام شده افزایش ندارد و نرخ بر اساس همین قیمت فعلی خواهد بود.

آقاجانلو معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان هم خاطر نشان کرد که ۳۶ پایگاه در نقاط مختلف استان در طرح نوروزی مستقر می‌شود که شامل ۱۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در نقاط پرترافیک و ۱۸ پست راهنمای مسافر است.

جعفری رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اعلام این که در این بازه زمانی تیم‌های اورژانس به صورت آماده باش فعال خواهند بود گفت: در طرح نوروزی ۱۰ چادر سلامت در نقاط پرتردد و مستعد گردشگری استان زنجان مستقر می‌شود و همچنین ۵۴ پایگاه فعال در سطح استان داریم که ۳۷ مورد آن پایگاه چاده‌ای و ۱۷ مورد شهری است.

در ادامه کارشناس اداره کل هواشناسی استان نیز بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های فصلی، از ۲۳ اسفندماه شاهد روند افزایشی دما در استان خواهیم بود و اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها، بارش‌های کمتری برای نوروز امسال را نشان می‌دهد.

به گفته سلطانی در ایام نوروز پیش‌بینی‌های این سازمان برای مسئولان مربوطه جهت آمادگی برای برنامه‌ریزی و مقابله با شرایط احتمالی ارسال می‌شود و پیام‌های اخطار نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام /ک


در ایام نوروز نرخ اتوبوس و سواری‌های بین شهری در زنجان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.