سکوی شمالی ایستگاه مترو کرج، صبح امروز (۱۲ اسفند ماه) با حضور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سکوی شمالی ایستگاه مترو کرج، صبح امروز یکشنبه ( ۱۲ اسفند ماه) با حضور فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افتتاح شد.

کوزه کنانی مدیر ارشد خط ۵ مترو تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: در راستای طرح تکریم، به مدت ۵۰ روز پروژه به اینجا رسید و فاز اول مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر ارشد خط ۵ مترو تهران با بیان اینکه کل ایستگاه تا پایان ماه آینده مسقف خواهد شد، افزود: ۸۳۰ متر مکعب از این پروژه خاک برداری شده است و از ۱۰۳ تن آهن برای تکمیل آن استفاده شد.


بیشتر بخوانید: بهره‌برداری از ایستگاه دولت آباد در خط ۶ مترو تهران تا پایان سال جاری


همچنین در ادامه این مراسم فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سکو در راستای افزایش ظرفیت مسافری کرج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: موضوع خیلی جدی در ایستگاه کرج و گلشهر، تعداد زیاد مسافران در صبح و بعد از ظهر است که ظرفیت سکو‌ها پاسخگوی این موضوع نیستند.

نوبخت بیان کرد: ایستگاه کرج بیشترین مسافر را دارد و با افزایش این سکو بهره‌مندی بیشتری را خواهد داشت و البته قطار‌های بدون توقف نیز می‌توانند در هر ۲ سکو توقف کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته قطار بدون توقف در ایستگاه کرج نداشتیم، افزود: از اول پاییز امسال ۳ قطار اکسپرس از خود ایستگاه کرج به سمت تهران حرکت می‌کنند. همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا از ایستگاه اکباتان (ارم سبز) قطار‌های بدون توقف به سمت کرج داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه کل هزینه‌های این خط توسط شرکت مترو تهران تأمین می‌شود، گفت:برای توسعه ایستگاه مترو کرج نیازمند حمایت و توجه مسئولان شهرستان کرج و استان البرز هستیم تا بهره وری از این خط افزایش یابد.

نوبخت ادامه داد: اگر در آینده ایستگاه هشتگرد نیز اضافه شود، نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان البرز هستیم، در غیر این‌ صورت افزایش بهره‌وری و خدمات در این خط با مشکل روبرو خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: مسئولان استانداری البرز و شهرداری کرج باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و آن 2 رام قطاری که مترو کرج دارد را به ما تحویل دهند تا بتوانیم در خطوط درون شهری مترو تهران از آن‌ها استفاده کنیم.

نوبخت ادامه داد: ما به کرج این خدمات را ارائه می‌دهیم و انتظار همکاری مسئولان این شهرستان را داریم تا با حمایت بیشتر بتوانیم امکانات  مناسبی را در راستای خدمت گزاری بیشتر به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: قطار‌های اکسپرس و واگن‌ها در مترو کرج افزایش یافته‌اند و این سکو‌ هم که افتتاح می‌شود، قطعا تخلیه مسافر و امنیت مسافر را در ایستگاه کرج خیلی بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پاسخ به سوالی مبنی بر حدفاصل توقف هر قطار تا قطار بعدی چقدر است؟ گفت: حد فاصل توقف قطارها در این ایستگاه کمتر می‌شود و همزمان بعد از ظهر‌ها ۲ قطار بدون توقف از ایستگاه تهران و اکباتان (ارم سبز) اعزام می‌شوند تا مردم بتوانند بهتر از مترو استفاده کنند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زیاد کردن تعداد واگن‌ها بیان کرد: ظرفیت خط ۵ کافی است و اگر در این زمینه نیازی احساس شد، در صورت حمایت از سوی استان البرز این کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: سرفاصله حرکتی این خط مناسب است و بیشترین تقاضای سفر در ایستگاه کرج است که برای رفع مشکل ۳ قطار بدون توقف به سمت تهران اعزام کردیم و باعث رضایتمندی بیشتر شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: هر چقدر تقاضا وجود داشته باشد، این کار را انجام خواهیم داد.

نوبخت افزود: نصف این خط در استان البرز و نصف دیگر آن در تهران واقع شده است که در مورد نگهداری حریم و امنیت مسیر هر دو استان باید کمک کنند که البته ما بیشتر نگاه و همکاری استان البرز را می‌طلبیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار