عضو هیأت علمی گروه منابع طبیعی دانشگاه رازی از راه اندازی فعالیت مرکز فناوری توسعه پایش هوایی این دانشگاه خبر داد.

راه اندازی  فعالیت مرکز فناوری توسعه پایش هوایی در دانشگاه رازیبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد خسروی عضو هیأت علمی گروه منابع طبیعی دانشگاه رازی  با اشاره به فعالیت مرکز فناوری توسعه پایش هوایی دانشگاه رازی، بیان کرد : این مرکز فعالیت خود را در دانشگاه آغاز کرده و دانشگاه رازی به عنوان متولی آموزش پهپاد و ارائه خدمات در سطح استان فعالیت می کند.

وی به ظرفیت اشتغال‌زایی در حوزه پهپاد اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال استان خوزستان بیشترین متقاضیان در این دوره هستند چراکه کشاورزی در این استان به‌صورت مدرن انجام می‌شود و سمپاشی و کودپاشی توسط پهپاد‌ها صورت می‌گیرد.

خسروی ارائه آموزش خلبانی و اعطای گواهینامه را از جمله فعالیت‌های مرکز فناوری توسعه پایش هوایی عنوان کرد و گفت: این مرکز به عنوان نماینده کشوری می‌تواند خدمات خوبی را در سطح استان ارائه دهد و توسعه فناوری ساخت پهپاد و هوشمندسازی پهپاد‌ها یکی دیگر از اهداف است.
فرزاد ویسی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه رازی  با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این دانشگاه در گروه رباتیک، اظهار داشت: گروه رباتیک دانشگاه سابقه درخشانی در مسابقات جهانی دارد و امیدواریم این همایش آغازی برای فعالیت‌های هرچه بیشتر مرکز فناوری توسعه پایش هوایی باشد.

 ویسی با اشاره به کاربرد بسیار فراوان ربات‌های پرنده در آینده، افزود: می‌توان گفت: حوزه‌ای نیست که از فعالیت‌های ربات‌های پرنده بدون بهره باشد و در آینده هم بیشتر خواهد بود.

وی پاسخگویی فعالیت‌های پژوهشی‌آموزشی به تقاضا‌های بیرون را رویکرد آموزش عالی کشور دانست و اظهار داشت: نسل اول دانشگاه‌ها تنها به تربیت کارشناس و متخصص می‌پردازد و امروز در کشور شاید بیشتر از آن کارشناس و متخصص تربیت کردیم، نسل دوم دانشگاه‌ها که پژوهش محور است و شاید قریب به دو دهه است که در این حوزه دانشگاه‌های ما کار کرده‌اند و وضعیت خوبی نیز داریم، اما این علم تا از دیوار‌های دانشگاه خارج نشود و در خدمت نیاز‌های واقعی جامعه و اطراف آن قرار نگیرد قطعا به توسعه ملی منجر نخواهد شد.

 ویسی با اشاره به ضرورت ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه به عنوان مشخصه دانشگاه نسل سوم و کارآفرین افزود: دانشگاه باید فعالیت‌های خود را بر مبتنی بر تقاضای بیرون شکل دهد تا منجر به توسعه ملی گردد.

در ادامه، سرهنگ مهرداد مرزبان‌پور نماینده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، درخصوص کاربرد پهپاد در نیرو‌های مسلح و ویژه ارتش مباحثی بیان کرد.

وی به بیان توضیحاتی در خصوص اهمیت و کارکرد پهپاد‌ها در زندگی بشری در مطالعات نوین و حفاظت حیات وحش کشاورزی و خدمات پزشکی اطفاء حریق و مدیریت ساخت و ساز معادن و حمل مواد سوختی و ... پرداخت و گفت: امروزه از پهپاد‌ها در ارتباطات مخابراتی، توسعه ساخت و ساز، بررسی بدنه هواپیما و عکاسی، برنامه‌ریزی شهری و حمل و نقل، پوشش خبری و امنیت ساختمان‌ها  استفاده می‌شود.


انتهای  پیام/ز

 

 

برچسب ها: اخبار علمی ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.