پس از آنکه کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در مرز غزه مرتکب جنایات جنگی شده، رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل توسط لندن شد.

جرمی کوربین خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، پس از آنکه کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد ارتش اسرائیل احتمالاً در مرز غزه مرتکب جنایات جنگی شده است، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس بار دیگر خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل توسط انگلیس شد.

این روزنامه در گزارشی به قلم نواه لازارف در پایگاه اینترنتی خود نوشت کوربین جمعه در صفحه اش در توئیتر نوشت: ”دولت انگلیس باید این کشتار‌ها را به صراحت محکوم، و فروش سلاح به اسرائیل را متوقف کند.“

بنابر گزارش ۲۲ صفحه‌ای کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل، ۱۸۹ فلسطینی به دست ارتش رژیم صهیونیستی طی اعتراضات هفتگی موسوم به ”راهپیمایی بزرگ بازگشت“ که از سی ام مارس ۲۰۱۸ در امتداد مرز غزه برگزار می‌شود، کشته شده‌اند.

این گزارش را سه عضو کمیسیون تحقیق نوشته اند. این کمیسیون قصد دارد گزارش کامل خود را قبل از جلسه بحث ۱۸ مارس در این باره در چهلمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند. در این گزارش هشدار داده شده که ممکن است دیوان کیفری بین المللی سران و نظامیان اسرائیلی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل سال گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از همه کشور‌های عضو سازمان ملل خواسته شده فروش هر گونه سلاح به اسرائیل را که ممکن است برای نقض قانون بین المللی حقوق بشر استفاده شود، متوقف کنند.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا (در روند صلح خاورمیانه) در چند توئیت از گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره غزه انتقاد کرد. رژیم صهیونیستی نیز این گزارش را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار