اعضای کنگره در گفتگو با مایکل کوهن، وکیل پیشین دونالد ترامپ، موضوع عذرخواهی احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل اتهاماتی که در یک سال اخیر علیه او مطرح شده است، بررسی کردند.

بررسی موضوع عذرخواهی احتمالی ترامپ در کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، اعضای هیئت اطلاعات کنگره آمریکا در هفته جاری با مایکل کوهن، وکیل پیشین دونالد ترامپ، گفتگو کردند و این موضوع که او و چند تن از اعضای بلندپایه دولت مسئله عذرخواهی دونالد ترامپ را مطرح کرده‌اند، بررسی شد.

منابع آگاه به روزنامه واشنگتن پست گفتند کوهن و نمایندگان کنگره، مجلس نمایندگان و سنا، این هفته درباره مطرح شدن موضوع امکان پذیرش عذرخواهی ترامپ درباره اتهاماتی که سال گذشته به او نسبت داده شده است گفتگو کردند.

بر اساس اطلاعات روزنامه واشنگتن پست، مشخص نیست که کوهن به بازپرسان کنگره درباره بحث‌های احتمالی راجع به عذرخواهی چه چیزی گفته؛ اما این روزنامه اشاره کرده است که دیویس، وکیل کوهن، یک روز پس از شهادت او گفت: اطلاعات بسیار زیادی در این باره با اعضای کنگره مطرح شد. نمایندگان و کوهن اطلاعات جدیدی را که می‌تواند بازی را تغییر دهد در جلسه‌ای که مربوط به شواهد دروغ و موانع بود پشت در‌های بسته بررسی کردند.

مایکل کوهن در حال آماده کردن خود است تا مجازات سه سال زندان را به جرم تقلب و تخلف مالی در انتخابات به همراه سایر جرایم مالی سپری کند. معتمد پیشین ترامپ هفته گذشته در برابر اعضای کمیته نظارتی و اصلاحات کنگره شهادت جنجالی داد و رئیس پیشین خود را «نژادپرست»، «متقلب» و «فریبکار» خطاب کرد.

کاخ سفید و دیگر متحدان رئیس‌جمهور آمریکا سعی کردند اظهارات کوهن را بی‌اعتبار جلوه دهند. دونالد ترامپ در توئیت اخیر خود نوشت: «تقریبا تمام آنچه که مایکل کوهن، وکیل شکست خورده در جلسه شهادت هفته گذشته خود گفت در کتابی که اخیرا در مورد من منتشر کرده، نقض شده‌اند. این رسما یک نامه عاشقانه به ترامپ است و سیاستمداران اکنون باید از آن و نه دروغ‌های کوهن برای گرفتن تخفیف در مجازات خود، استفاده کنند. کتاب تازه این وکیل شکست خورده نشان می‌دهد شهادت او یک دروغ تمام عیار بود».

کوهن هفته گذشته، در بیانیه خود در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که پیش از آغاز این جلسه منتشر شد، درباره شهادت دروغ در کنگره و حقایق مربوط به فعالیت‌های تجاری ترامپ در روسیه افشاگری کرد. وی گفت: «ترامپ مستقیما به من نگفت به کنگره دروغ بگویم، در گفتگو‌هایی که در طول رقابت‌های انتخاباتی داشتیم، در همان زمان که من فعالانه به نمایندگی از او با روس‌ها مذاکره می‌کردم، او در چشم من نگاه کرد و گفت با روسیه هیچ رابطه تجاری ندارد و سپس بیرون می‌رفت و همین دروغ را به مردم آمریکا می‌گفت. در حقیقت ترامپ به شیوه خود به من می‌گفت که دروغ بگویم». کوهن درباره نحوه باج‌دهی به «استورمی دنیلز» بازیگر زن فیلم‌های مستهجن افشاگری کرد و گفت: «ترامپ از من خواست به این بازیگر فیلم‌های مستهجن که با او رابطه داشت، باج دهم».

وکیل سابق ترامپ سپس به نژادپرست بودن او اشاره کرد و اظهار داشت: «کشورمان، دلجویی ترامپ از نژادپرست‌ها و افراد کوته فکر را شاهد بوده است. شنیدید که ترامپ کشور‌های فقیر را ”چاه توالت“ خطاب کرد. او در محافل خصوصی از این هم بدتر است. ترامپ حتی یک بار از من پرسید آیا حتی یک کشور را می‌شناسم که حاکم سیاه پوست داشته باشد و ”چاه توالت“ نباشد؟ این حرف را زمانی زد که اوباما، رئیس جمهور بود».

او درباره فرار ترامپ از خدمت در ارتش آمریکا هنگام جنگ ویتنام نیز گفت: ترامپ ادعا کرده بود این مسئله به خاطر شکستگی استخوان بوده است، اما زمانی که از او مدارک پزشکی خواستم، چیزی به من نداد و گفت عمل جراحی در کار نبوده است. او به من گفت به سوالات خبرنگاران پاسخ مشخصی ندهم و فقط بگویم یک گواهی پزشکی داشته است. کوهن در ادامه اذعان کرد زمانی که وکیل ترامپ در حوزه املاک و مستغلات بود، به دستور وی افراد را به پرونده سازی و انتشار گزارش‌هایی علیه آن‌ها در رسانه‌های آمریکایی تهدید می‌کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار