مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی‌های اخیر پشت سد‌های سیستان و بلوچستان ذخیره شده است.

آبگیری بیش از ۱۳۰ میلیون مترمکعبی سد‌های سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر موج بارش‌زای بسیار خوبی اکثر شهر‌های سیستان و بلوچستان را فرا گرفت، اظهار داشت: حدود ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی‌های اخیر پشت سد‌های سیستان و بلوچستان ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیشترین حجم ذخیره آب با ۶۵ میلیون مترمکعب مربوط به سد "پیشین" واقع در شهرستان سرباز در منطقه بلوچستان است، گفت: در حال حاضر حجم آب ذخیره شده پشت این سد ۱۳۰ میلیون مترمکعب است.

وی اضافه کرد: سد‌های شی کلک، زیردان و خیرآباد واقع در منطقه بلوچستان نیز در پی این بارندگی به ترتیب ۱۰ میلیون مترمکعب، ۹ میلیون مترمکعب و ۴ میلیون مترمکعب آبگیری شده اند.

جعفری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۶ میلیون مترمکعب آب در سد‌های مخزنی استان ذخیره شده، گفت: در واقع حدود ۳۰ درصد حجم کل مخازن سد‌های مخزنی استان آبگیری شده که این میزان نسبت به سال آبی گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته که با توجه به خشکسالی طبیعی است.

انتهای پیام/ع

آبگیری سد‌های سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار