میراشرفی گفت: ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک به کندی طی می‌شود و تاکنون از بین ۱۳ هزار خودرو، ۲ درصد ترخیص شده‌اند.

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران در حاشیه رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرک آهسته بوده این مسیر به کندی طی می‌شود به طوریکه تاکنون از بین ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک تنها ۲۰۰ خودرو یعنی ۲ درصد از کل خودر‌های توقیف شده به کشور وارد شده اند.

وی افزود: البته تعدادی از خودرو‌های دپو شده، خودرو‌های ثبت سفارش شده به صورت جعلی هستند که قرار بر انتقال آن‌ها به سازمان اموال تملیکی است.


بیشتر بخوانید:  ابلاغیه مهم تجارت خارجی گمرک/ اتخاذ تدابیر مقابله با تحریم


وی در ادامه به حواشی مطرح شده در خصوص واردات سنگ قبر از کشور چین اشاره کرده و گفت: هیچ وارداتی به صورت رسمی آن هم در قالب سنگ قبر از کشور‌های مبدا تجاری ایران صورت نمی‌گیرد مگر اینکه این روند به صورت قاچاق شکل گرفته باشد.

میر اشرفی تاکید کرد: با وجود اینکه بار‌ها تکرار شده است، اما هنوز تفاوت بین قاچاق یا تخلفات واردات آشکار نشده است، قاچاق کالایی است که خارج از محدوده گمرک به صورت غیر قانونی ضبط می‌شود، ولی کالایی که به صورت غیرقانونی وارد شده گمرک شده است را تخلف وارداتی عنوان می‌شود.

وی در پایان خطاب به مسئولان وزارت ارتباطات گفت: با تمام توان برای همکاری با نهاد‌های تجاری و ارتباطی برای اتصال به سامانه جامع تجارت آماده هستیم و شخصا هیچ کوتاهی را در این باره قبول نخواهم کرد.

انتهای پیام/

تعدادی از خودرو‌های دپو شده در گمرک، خودرو‌های ثبت سفارش شده به صورت جعلی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار