تویسرکانی گفت: آمادگی داریم تا در ثبت شرکت‌ها و موسسات خصوصی آنچه که برعهده سازمان ثبت و یا اداره ثبت شرکت‌ها قرار می‌گیرد، تنها در ۲۴ ساعت انجام دهیم.

امکان ثبت شرکت در ۲۴ ساعت/ شرکت کاغذی نداریمبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین رونمایی از پنجره واحد کسب و کار بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عهده دار وظایف در زمینه ثبت مالکیت‌ها از جمله ثبت شرکت‌هاست. بیش از ۱۰۰ میلیون شرکت در سابقه این سازمان ثبت شده است.

وی گفت: تلاش‌ برای تبادل اطلاعات و خدمات بهتر در بستر‌های موجود صورت گرفته است. خوشبختانه در سایه الکترونیکی شدن ساختارها، موفق به حذف کاغذ در بسیاری از فرایند‌ها شدیم.

تویسرکانی بیان کرد: آمادگی داریم تا در ثبت شرکت‌ها و موسسات خصوصی آنچه که برعهده سازمان ثبت و یا اداره ثبت شرکت‌ها قرار می‌گیرد، تنها در ۲۴ ساعت انجام دهیم.

وی افزود: اما این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که دستگاه‌های مرتبط با اشخاص حقوقی در کنار یکدیگر و با هماهنگی بیشتری فعالیت کنند.

تویسرکانی با اشاره به ایجاد پنجره واحد کسب و کار تصریح کرد: قانون تجارت کشور عقب مانده است و باید اصلاح شود بطوری که در بخشی از قوانین تکالیفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته که ابزار و سازوکار مناسب برای اجرای این تکالیف در اختیار آن‌ها نیست.

رئیس سازمان ثبت اسناد ادامه داد: گاهی از وجود شرکت‌های کاغذی یاد می‌شود درحالی‌که از منظر سازمان ثبت با توجه به شخصیت حقوقی ایجادشده چنین چیزی وجود ندارد.

باید سازوکاری برای بررسی شرکت‌ها ایجاد شود

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی اعتبارسنجی و نظارت بر شرکت‌ها در صورت عدم فعالیت یک شرکت این اختیار به سازمان ثبت اسناد داده می‌شود که بلافاصله شرکت مذکور را منحل کند.

تویسرکانی تأکید کرد: اقدامات باید بطور سریع پیش برود که به عنوان مثال برای صدور گواهی عدم سوءپیشینه از روش‌های الکترونیک استفاده کرد تا به این ترتیب در تراز کشور‌های پیشرفته قرار بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار