معاون رئیس جمهور افغانستان گزینش اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی را یک آزمون بزرگ و موفق خواند.

 

کمیسیون های انتخاباتی اعتماد از دست رفته مردم را برگرداند/ طالبان رویکردی دوگانه داردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون رئیس جمهور افغانستان طی سخنانی با اشاره به گزینش اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد که اعتماد مردم به روند انتخابات باید ترمیم شود.

وی اظهار داشت: :«رای‌گیری اعضای کمیسیون های انتخاباتی در کمال شفافیت و اعتماد و تفاهم انجام شد و این نشانه روشنی از روحیه تفاهم و رعایت دموکراسی و پایبندی به تعهدات از جانب رهبری حکومت و در حقیقت، یک آزمون بزرگ بود که خوشبختانه از آن موفق بیرون شدیم».

سرور دانش افزود: اینکه کمیسیون های آینده و دبیران جدید چگونه عمل خواهند کرد، در عمل باید دیده شود ولی آنچه در این مقطع وظیفه و مسئولیت حکومت بود، ایجاد فضای اعتماد در میان همه جوانب دخیل در انتخابات است که به خوبی شکل گرفت.

معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: امیدواریم کسانی که به عنوان اعضای این کمیسیون ها تعیین می شوند، به اعتمادی که حکومت، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به آنها کرده‌اند احترام قائل شوند و به صیانت از دموکراسی، رای مردم، تطبیق قانون و تامین شفافیت در انتخابات بعدی متعهد و پاسخگو باشند.

گفتنی است که 17 نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه 10 حوت/ اسفند با برگزاری یک انتخابات داخلی، از میان 81 نامزد عضویت در کمیسیون های انتخاباتی، 14 عضو جدید این کمیسیون ها را مشخص کردند. 

سرور دانش همچنین با اشاره به حمله اخیر طالبان به نیروهای قول اردو/ لشکر ۲۱۵ میوند در ولایت هلمند که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نیروی امنیتی گردید اظهار داشت: دشمنان افغانستان از یک سو شعار صلح می دهند و از سوی دیگر آرزوی انحلال ارتش قهرمان افغانستان را در سر می پرورانند و با این اعمال تروریستی خود می خواهند روحیه سربازان ما را تضعیف کنند، ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

دانش تاکید کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان همان طور که در طول ۱۸ سال گذشته با فداکاری و با روحیه بالای وطن دوستی مقاومت کرده و از وطن خود دفاع کرده اند، پس از این نیز تا رسیدن به یک صلح باعزت، عادلانه و پایدار، همچنان از مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع خواهند کرد.

وی تاکید کرد که با وجود دوام جنایت از سوی گروه طالبان، نرمش در برابر این گروه به معنای نادیده گرفتن خون هزاران شهید و معلول و بی احترامی مطلق به خانواده های شهدا خواهد بود.

قابل ذکر است که روز جمعه، در حمله اعضای گروه طالبان به پایگاه مشترک ارتش افغانستان و نظامیان آمریکایی در ولسوالی واشیر ولایت هلمند، 23 نظامی ارتش افغانستان 20 مهاجم و هشت فرد انتحاری کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.