عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: پروژه راه‌آهن قزوین - رشت در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و نقش حیاتی برای کشور دارد.

خبرنگار: کباری/پروژه راه‌آهن قزوین - رشت نقش حیاتی برای کشور دارد / اتصال به کشورهای اروپایی با تکمیل راه‌آهن قزوین - رشتابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در برنامه ششم بر توسعه حمل‌ونقل ریلی تأکید بسیار زیادی شده است، گفت: خوشبختانه تا به امروز توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته و یکی از این پروژه‌ها تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت است.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل ریلی مطمئن‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین پروژه عمرانی در بخش حمل‌ونقلی است که نقش مؤثری در صرفه‌جویی مصرف سوخت دارد.

موسوی با بیان اینکه دولت باید زمینه انتقال حمل بار و مسافر از روی جاده به ریل را ایجاد کند، گفت: با تکمیل شبکه ریلی، کریدور شرقی - غربی و کریدور شمال به جنوب هم تکمیل می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از کریدورها اهمیت بسیار زیادی در بخش ترانزیت کشور دارند و کریدور شمال به جنوب و تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت به عنوان حلقه مفقوده این پروژه بسیار بااهمیت شده است.


بیشتر بخوانید: افتتاح راه‌آهن قزوین رشت بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب را تکمیل می‌کند/ رئیس سازمان هواپیمایی برکنار نشده است


وی افزود: با تکمیل راه‌آهن قزوین - رشت و همچنین راه‌آهن تهران - ساری - گرگان، بخش عمده‌ای از ترافیک جاده‌های منتهی به شمال کشور کاهش می‌یابد.

موسوی افزود: توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به کشورهای اروپایی و مرزهای شمالی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و مجلس به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت ترانزیت پروژه راه‌آهن قزوین - رشت، گفت: بارهایی که از سمت شمال کشور از جمله کشورهای آسیای شمالی مانند آذربایجان و روسیه به کشور منتقل می‌شوند، می‌توانند با تکمیل پروژه راه‌آهن قزوین - رشت و همچنین کریدور شمال به جنوب به کشورهای اروپایی متصل شوند.

وی تأکید کرد: راه‌آهن قزوین - رشت یکی از پروژه‌های ملی و حیاتی کشور به شمار می‌آید که از بعد ترانزیت و اتصال به نقاط مرزی مانند اروپا بسیار مهم و بااهمیت است و دولت باید اتصال باقی مانده این پروژه از جمله آستارا به آستارا هم در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به کشورهای اروپایی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار