رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: علت سقوط بالابر از طبقه ۱۴ ساختمان ۱۵ طبقه در حوالی میدان احسان سهل انگاری اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: بالابرهای ساختمان‌های در حال ساخت مخصوص حمل مصالح است، و نباید برای حمل انسان از آن ها استفاده شود که با توجه به این مسائل بعد از ظهر روز پنجشنبه ۹ اسفندماه امسال حادثه ای در شیراز رخ داد.

وی تصریح کرد: با اعلام سقوط بالابر ساختمانی حامل پنج نفر کارگر ساختمانی در خیابان نوروزی حوالی میدان احسان، ماموران آتش نشانی ایستگاه چهار شیراز بلافاصله به محل اعزام شدند.

قانع ادامه داد: در این حادثه که منجر به فوت دو نفر از کارگران در محل و مصدومیت شدید سه نفر دیگر شد مصدومان بوسیله اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم بهره برداری از بالابر ساختمانی برای حمل مصالح اضافه کرد: این پنج کارگر به همراه مصالح ساختمانی سوار بر بالابر شده که به دلیل سنگینی بیش از حد، اتصالات بالابر قطع و این افراد از ارتفاع حدود ۴۰ متری به زمین سقوط کردند.

قانع اظهار کرد: ضروری است که در ساختمان های در حال ساخت و با ارتفاع بالا،مسئول ایمنی به طور مداوم در زمان انجام کار حضور داشته باشد تا حادثه ای ناگوار اتفاق نیفتد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ت

سقوط بالابر در شیراز حادثه آفرید

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار