فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف یک کیلو و ۲۰۰ گرم هروئین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحسن جعفری فرمانده انتظامی شهرستان بابل در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی و در اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در حین تردد در یکی از محور‌های این شهرستان با یک دستگاه خودروی سواری دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری از کشف یک کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر هروئین از خودروی متهم خبر داد و گفت: در ادامه این عملیات، ماموران در بازرسی از منزل متهم نیز ۷ کیلو شربت متادون کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: اعتیاد پدیده‌ای چند بعدی برخاسته از شرایط ساختاری ناشی از علل ارتباطی و ویژگی‌های فردی است که هزینه مادی و معنوی زیادی را بر زندگی اجتماعی بشر گذاشته است که ویرانگری‌های حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌های فرهنگی و اخلاقی شده و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

فرمانده انتظامی بابل گفت: پدیده مذکور از این جهت که بنیان‏ هاى روحى، روانى، اخلاقى و اجتماعى خانواده و اجتماع را متزلزل مى ‏کند و سبب به وجود آمدن رفتارهاى آسیب زایى مانند اختلال و تنش در نقش‏ هاى خانوادگى، ولگردى و انجام رفتارهاى کجروانه و در موارد حاد انحراف جنسی گردد، به عنوان مسئله ‏اى اجتماعى تلقى مى‏ شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آشفتگی‌ها و از هم گسیختگی‌های اجتماعی همچون طلاق، انحرافات اخلاقی و نزاع‌های خانوادگی است به خانواده‌ها توصیه کرد: برای پیشگیری از این معضل اجتماعی ضمن مراقبت صحیح از فرزندان خود با افزایش دانش و مهارت در جوانان خود آنان را از پیامد‌های ناگوار مصرف مواد مخدر آگاه سازند.

انتهای پیام/ م

کشف یک کیلو و ۲۰۰ گرم هروئین در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.