مدیر اداره ثبت احوال شهرستان کرمانشاه گفت : تاکنون ۶۷۵ هزار نفر در این شهرستان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمود جلیلیان مدیر اداره ثبت احوال شهرستان کرمانشاه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان کرمانشاه با اشاره به روند قابل قول صدور کارت هوشمند در حوزه شهرستان کرمانشاه گفت : در این شهرستان ۸۵۰ هزار نفر مشمول دریافت کارت هوشمند هستند که تاکنون ۶۷۵ هزار نفر آن‌ها کارت هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

جلیلیان با بیان اینکه صدور کارت ملی هوشمند برای ۲۰.۵ درصد مشمولین باقی مانده، گفت : تاکنون ۷۹.۵ درصد جمعیت شهرستان کرمانشاه که مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند، کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان کرمانشاه گفت: در میانگین کشور تاکنون ۸۰ درصد مشمولان کارت‌های هوشمند خود را تحویل گرفته اند و در شهرستان کرمانشاه اندکی با کشور فاصله داریم.

وی با اشاره به رفع مشکل صدور کارت‌های ملی هوشمند، افزود: در حال حاضر در کشور ظرفیت صدور دو و نیم میلیون کارت در سال وجود دارد.

این مسئول سپس با اشاره به جایگاه خوب شهرستان کرمانشاه در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در کشور، افزود: در حوزه ثبت ولادت‌ها در شهرستان کرمانشاه به عدد ۹۹.۵ درصد رسیده ایم که آمار قابل قبولی است.

وی اضافه کرد: در زمینه ثبت فوت نیز در شهرستان کرمانشاه جایگاه خوبی داریم و ۹۸.۸ درصد وفات‌ها در مدت قانونی ثبت می‌شوند.

جلیلیان با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، از خانواده‌ها خواست تا برای ثبت وقایع حیاتی برنامه ریزی داشته باشند و حتما اتفاقات رخ داده را به موقع به ادارات ثبت احوال اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: مهت قانونی برای ثبت ولادت ۱۵ روز و برای ثبت فوت ۱۰ روز است .

 

 

انتهای پیام/د

شهرستان ۸۵۰ هزار نفر مشمول دریافت کارت هوشمند هستند

 

برچسب ها: تسهیلات ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.