مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی در شهر‌ها و جاده‌های این استان میلیون‌ها تومان خسارت به بیت المال وارد می‌کند.

 سرقت تجهیزات مخابراتی میلیون‌ها تومان به بیت المال ضرر می‌زندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود رضا رضایی مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان  اظهار داشت:هم اینک تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصدجاده‌های اصلی سیستان و بلوچستان زیر پوشش تلفن همراه هستند، اما به دلیل سرقت‌هایی که صورت می‌گیرد در هر مرحله یک قسمت از جاده از پوشش خارج می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در جاده خاش و دوراهی جون آباد پوشش مخابراتی کامل بود، اما به دلیل سرقت تجهیزات هم اینک از دسترس خارج شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۱ محور اصلی ۱۸ سایت مخابراتی به طور کامل به سرقت رفته که طبیعتا زمانی که در شبکه بودند پوشش مناسب و خوبی را ارائه می‌دادند.

وی افزود: براساس استاندارد باید ۹۵ درصد پوشش شبکه همراه در سیستان و بلوچستان داشته باشیم که این میزان پوشش بالای ۹۵ درصد است، اما با سایت‌هایی که بر اثر سرقت از مدار خارج می‌شوند این میزان پوشش را از دست می‌دهیم.

رضایی بیان کرد: هر سایت به طور متوسط حداقل ۲۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سرقت دکل تاکنون در سیستان و بلوچستان نداشتیم گفت: تنها یک مورد در دوراهی دوجینگ سمت خاش سارقان پایه‌های دکل را باز و دکل به آن عظمت که ۵۰۰ میلیون برای نصب آن هزینه شده به زمین سقوط کرده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای خرید تجهیزات پول مملکت باید به دلار تبدیل شود، افزود: سارقان برای مبالغ ناچیز که از فروش این تجهیزات عایدشان می‌شود خسارت‌های چند صد میلیونی به بیت المال وارد و جامعه‌ای را تحت شعاع قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: چند روز قبل در منطقه نجف آباد خاش ۱۰۰ متر کابل برق به سرقت رفت که مجبور شدیم با هزینه بسیار گزاف از دیگر شهر‌های سیستان و بلوچستان کابل خریداری شود.

رضایی گفت: تنها در بهمن ماه امسال ۲۸۰ میلیون تومان بابت کابل‌هایی که در شهر زاهدان به سرقت رفت خریداری شده است.

وی افزود: امکانات و تجهیزات زیادی از قبیل: کولر، باتری، کابل برق، و ... را خراب و به سرقت می‌برند که اگر بتوان جلوی این سرقت‌ها را گرفت پوشش مخابراتی به حد نرمال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرنوع اقدامی از قبیل: ایمن سازی، نصب درب‌های ضد سرقت، اجرای دیوار بتنی، سیم خاردار، شاخ گوزنی و ... با هزینه‌های هنگفت در قالب استحکام سازی برای جلوگیری از سرقت‌ها انجام شده، اما همچنان دزدی انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

سرقت تجهیزات مخابراتی میلیون‌ها تومان به بیت المال ضرر می‌زند

برچسب ها: مخابرات ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار