رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: انتشار خبر تعویق دربی بار امنیتی دارد و این بازی ۱۰ فروردین برگزار می‌شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فتاحی  رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره شایعه تغییر زمان دربی پایتخت به دلیل مخالفت شورای تامین استان تهران با برگزاری این بازی در تاریخ ۱۰ فروردین بیان کرد: نمی‌دانم روزنامه‌ها از چه منابعی استفاده می‌کنند که چنین خبری می‌زنند. این صحبت‌ها بار امنیتی دارد و مطمئن باشید شورای تامین با انتشار چنین خبر‌هایی برخورد می‌کند. جلسه امروز (شنبه) شورای تامین مربوط به بازی‌های استقلال و پرسپولیس در آسیا است و هیچ ارتباطی به دربی ندارد. مطمئن باشید با توجه به اینکه مخالفت شورای تامین دلیل تعویق دربی عنوان شده است، خود شورای تامین به موضوع واکنش نشان می‌دهد. در جلسه هفته پیش تعیین تکلیف دربی انجام شد و طبق بیانیه‌ای که استاندار تهران صادر کرد، دربی در همان تاریخ مقرر (۱۰ فروردین) برگزار می‌شود.

فتاحی: دربی پایتخت در همان روز 10 فروردین برگزار می شود/  باشگاه استقلال باید با منشا برخورد کند

او افزود: پیش از این قرار بود سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن بین ۲ بازی آسیایی شان در هفته بیست و یکم لیگ بازی کنند چراکه این برنامه را طبق اردوی تیم ملی طراحی کرده بودیم، اما آن‌ها نامه‌ای به سازمان لیگ ارسال کرده و از ما خواستند بازی شان در روز‌های ۱۶ یا ۱۷ اسفند برگزار نشود و از این فشردگی دربیاید. از مهدی تاج درخواست کردیم اگر اردوی تیم ملی برگزار نمی‌شود این زمان را به ما بدهند و به لیگ کمک کنند. به همین دلیل بازی‌های این هفته این ۳ تیم لغو و ۶ و ۷ فروردین برگزار می‌شود.

فتاحی ادامه داد: در این میان حریفان این ۳ تیم با تعویق بازی‌ها مخالف هستند، اما با توجه به اینکه بحث ملی است چاره‌ای جز تعویق بازی‌ها نداریم. باشگاه پدیده و یحیی گلمحمدی اکنون مخالف تعویق افتادن بازی با ذوب آهن هستند، اما اگر تیم ذوب آهن به عنوان نماینده ایران با نیروی بهتری در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و ۲ بازی ابتدایی اش در این رقابت‌ها را ببرد، ایران برای فصل آینده امتیاز بیشتری کسب می‌کند و برای سال آتی هم چهار سهمیه دارد. در این وضعیت شانس تیم پدیده هم برای کسب سهمیه بیشتر می‌شود. نمی‌دانم چرا دوستان این موضوع را شخصی می‌بینند و تنها تیم خود را در نظر می‌گیرند. تعویق بازی ذوب آهن به دلیل حضور این تیم در لیگ قهرمانان به سود کل تیم‌های ایرانی است و ما صلاح نماینده ایران را در نظر می‌گیریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: با توجه به اینکه درخواست کردیم فیفادی نوروز ۹۸ در اختیار سازمان لیگ قرار بگیرد می‌خواهیم حجم بازی تیم‌های آسیایی را کمتر کنیم و فشار کمتری به آن‌ها بیاید تا از این طریق بتوانند نتایج بهتری در لیگ قهرمانان آسیا بگیرند و سال آینده هم چهار سهمیه در آسیا داشته باشیم. بازی هفته بیست و یکم تیم‌های آسیایی را شش یا هفت فرودین برگزار می‌کنیم و این بازی‌ها پنج فروردین هم برگزار نمی‌شود چراکه تیم‌ها باید در این روز تمرین کنند. تقویم و برنامه ریزی مان برای هفته بیست و دوم را تغییر نمی‌دهیم و در نهایت یک روز بازی‌ها را عقب می‌اندازیم. اگر استقلال و پرسپولیس شش فروردین بازی کنند، مشکلی برای بازی دربی در ۱۰ فروردین ندارند.

فتاحی ادامه داد: رابطه من با تمام تیم‌ها دوستانه است، اما دیگر برای من تجربه شده که زمان بازی‌ها را از طریق نامه نگاری به باشگاه‌ها اعلام کنیم. در نشست اخیرم هم تمام نامه نگاری‌هایی که درباره تقویم رقابت‌ها با باشگاه‌ها انجام دادیم به خبرنگاران نشان دادم.

او درباره اشتباهی که نسبت به اعلام برنامه تیم ملی امید مطرح شده است، گفت: آن موضوع اشتباه بود و باور می‌کنید من ندانم تیم ملی امید چه زمانی بازی دارد؟ اگر تیم ملی امید از مرحله اول انتخابی المپیک صعود کند من حتی درباره بازی‌های سال آینده و برنامه تقویم آینده تیم امید هم با کرانچار صحبت کرده ام و غیر ممکن است ندانم تیم امید چه زمانی بازی دارد. من گفته ام از آنجاییکه اردو‌های تیم امید به سازمان لیگ اعلام نشده است برنامه بازی‌های این تیم را طبق فیفادی طراحی کرده ایم.

فتاحی درباره اینکه اگر باشگاه پدیده نسبت به برگزاری بازی اش با ذوب آهن در تاریخ ۱۷ اسفند کوتاه نیاید چه اتفاقی رخ می‌دهد، اظهار داشت: اکنون بحث نمایندگان ما است و من گفتم اگر ذوب آهن به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند این موضوع به سود لیگ ایران است. اگر نمایندگان ایران در این فصل لیگ قهرمانان نتایخ خوبی نگیرد سال آینده سهمیه مان کم می‌شود. هر برد و مساوی تیم‌های ایرانی سبب افزایش امتیازمان می‌شود و جمع امتیاز تیم‌های ایرانی تعداد سهمیه ایران را در فصل آینده لیگ قهرمانان مشخص می‌کند. اگر یادتان باشد پیش از این می‌گفتند ایران سه سهمیه در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ دارد، اما در نهایت AFC به دلیل نتایج خوب پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن در فصل گذشته چهار سهمیه به ایران داد.

فتاحی: دربی پایتخت در همان روز 10 فروردین برگزار می شود/  باشگاه استقلال باید با منشا برخورد کند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره درگیری گادوین منشا با یکی از هواداران اظهار داشت: درگیری منشا در مقابل درب هتل استقلال بوده است. خود مردم هم باید رعایت کنند. زمانیکه یک تیم بازی دارد باید آرامش آن تیم را رعایت کنیم، اما هواداران نباید این کار را انجام بدهند. آن‌ها بازیکن را دوست دارند و می‌خواهند با بازیکنان عکس بگیرند. خودم دیده ام برخی مواقع وقتی یکی می‌خواهد با شفر عکس بگیرد او واکنش نشان می‌دهد و از این موضوع تعجب می‌کند. حق را به منشا نمی‌دهم، اما هواداران هم باید رعایت کنند. بی شک با منشا از سوی باشگاه استقلال یا نهاد‌های دیگر برخورد می‌شود، اما به دلیل اینکه این درگیری در ورزشگاه رخ نداده است خود باشگاه استقلال باید برخورد کند و سازمن لیگ دخالتی ندارد.


بیشتر بخوانید:

فتاحی: ابتدای فصل به باشگاه‌ها گفتیم برنامه لیگ را به سرمربیانشان اطلاع دهند/ نمی‌توانیم مسابقات را خردادماه برگزار کنیم

فتاحی: ابتدای فصل به باشگاه‌ها گفتیم برنامه لیگ را به سرمربیانشان اطلاع دهند/ نمی‌توانیم مسابقات را خردادماه برگزار کنیم


انتهای پیام/

اظهارت فتاحی درباره لغو نشدن دربی پایتخت در تاریخ ۱۰ فروردین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار