هشتمین جشنواره اقوام ایرانی با حضور ۲۲ استان و ۱۰ قوم ایرانی در ۱۰ شب همراه با اجرای موسیقی سنتی در شهرک بعثت شهرستان ماهشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا غلامی مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی گفت: جشنواره اقوام ایران زمین ۸ سال پیاپی در شهرک بعثت شهرستان بندرماهشهر برگزار شده که در مراسم افتتاحیه آن مهمانانی همچون استاندار خوزستان، نماینده‌های سازمان میراث فرهنگی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی حضور داشتند.

برگزاری هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین در بندر ماهشهر

وی با بیان اینکه شهرک بعثت از تنوع قومیتی زیادی برخوردار است، افزود: این جشنواره ویژگی‌ها و تفاوت‌های ویژه‌ای نسبت به سایر جشنواره‌های برگزار شده در سطح کشور داشته است؛ معمولا دیگر جشنواره‌های اقوام کشور به واسطه مجموعه‌هایی که کار اختصاصی انجام می‌دهند برگزار می‌شود، اما جشنواره اقوامی که ما برگزار می‌کنیم به واسطه خانواده‌های ساکن شهرک بعثت برگزار شده است.

برگزاری هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین در بندر ماهشهر

غلامی بیان داشت: در این جشنواره غذاها، فرهنگ، لباس، آداب‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی دور هم جمع شده و نوعی تبادل فرهنگی بین قومیت‌ها صورت گرفته است؛ در هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین ۲۲ استان حضور داشته و ۱۰ قوم ایرانی (اقوام استان خراسان، اقوام کرد، اقوام بندری، اقوام ایل بختیاری، اقوام استان لرستان، اقوام استان مازندران، اقوام بندرماهشهر، اقوام آذری، اقوام استان گیلان و قوم عرب) در ۱۰ شب با اجرای آهنگ سنتی خود، فرهنگ شان را به نمایش گذاشتند؛ که در واقع یکی از اصلی‌ترین اهداف این جشنواره آشنایی مردم با فرهنگ سنت و آداب دیگر اقوام ایرانی به منظور ایجاد همدلی و اتحاد بین همه اقوام ایرانی بوده است.

برگزاری هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین در بندر ماهشهر

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشمی، در پایان اظهار کرد: در این جشنواره ۹ قوم چادر‌های خود را در اشکال مختلف برپا کرده‌اند؛ یکی از ویژگی‌های جالب این جشنواره غرفه ایثارگران بوده که مردم از آن استقبال خوبی به عمل آوردند، غرفه دفاع مقدس وجه مباهاتی داشته که ما تمام آرامش خود را مرهون شهدا و ایثارگران هستیم.

برگزاری هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین در بندر ماهشهر

لازم به ذکر است جشنواره امسال به همت شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی به مدت ۱۰ شب از ۱ اسفند ماه الی ۱۰ اسفند ماه برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

جشنواره اقوام ایرانی در شهرک بعثت

برچسب ها: اخبار فرهنگ ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.