جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق (یادواره امیر الکتاب) با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سیاه مشق (یادواره امیر الکتاب) شامگاه جمعه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، پیشکسوتان خوشنویسی و هنرمندان در این شهر برگزار و نفرات برگزیده معرفی شدند.

از ابتدا ۱۰۰ اثر توسط ۷۰ هنرمند خوشنویس از استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، همدان و ایلام به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سقز ارسال شد؛ در پایان در بخش خوشنویسی شکسته رتبه سوم شامل تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بابک برزه‌ای از کرمانشاه و رتبه دوم شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به مصطفی کریم‌نژاد از بیجار و خالد عزیزی از سقز تعلق گرفت.

هیئت داوران این جشنواره تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول بخش خوشنویسی شکسته را به فرزاد حامدی از سقز اهدا کردند.

هیئت داوران در بخش نستعلیق با توجه به کثرت و کیفیت آثار علاوه بر انتخاب نفرات برتر، بهروز مخلص از بانه و سعدی امیری از سنندج را شایسته تقدیر دانستند و جایزه نقدی و لوح تقدیر جشنواره را به آن‌ها تقدیم کردند.

هیئت داوران مختار فریدون‌پور از سنندج و اردشیر وکیلی از کرمانشاه را به ترتیب نفرات سوم و دوم بخش خوشنویسی نستعلیق معرفی کردند و تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به آن‌ها تعلق گرفت.

رتبه نخست بخش نستعلیق مشترکاً به مصطفی تاجیان و مهدی غفوری از همدان تعلق گرفت و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره به آنان اهدا شد.

در بخش گرایش‌های نوین به‌دلیل اینکه تعداد کم آثار، رحمان غلامی و هادی هنردوست شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است؛ نخستین دوسالانه خوشنویسی سیاه مشق (یادواره امیر الکتاب) با حضور اساتید برجسته و نام آشنای عرصه خوشنویسی کشور از جمله عطاالله سرمدی، یادگار خیام، سعید زمزیا، محمد صابر صابر، امجد افتخار، صدیق غلامی، حسن انجمن، حافظ رنجبر و صابر میکائیلی در روز‌های نهم و دهم اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری سقز برگزار شد.

انتهای پیام/م

پایان جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی سقز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.