امام جمعه همدان با بیان اینکه باید موانع ازدواج برداشته شود،گفت: مهریه‌های هزار سکه‌ای و جهیزیه‌های سنگین از موانع ازدواج است.

ترویج ازدواح آسان /قید و بنده های ازدواج برداشته شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله طه‌محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه کاهش ازدواج و رشد طلاق یکی از مشکلات جامعه است، اظهار کرد: غربی‌ها برای نابودی نسل بشریت  ازدواج همجنس‌بازان را تصویب کردند.

وی با بیان اینکه  جامعه بدون خانواده رو به فروپاشی می رود، افزود: هر اتفاقی در عالم به بستری مناسب نیاز دارد و اگر این بستر فراهم نشود، آن اتفاق به درستی شکل نمی‌گیرد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بر ترویج ازدواج آسان در جامعه تأکید دارند، بیان کرد: باید قید و بند‌ها و موانع ازدواج برداشته شود، زیرا بسیاری از جوانان به تشکیل خانواده علاقمند هستند.

محمدی ادامه داد: باید سنت‌ها و رسوم غلط را کنار بگذاریم و زمینه ازدواج آسان که باعث حفظ دین جوانان می‌شود را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ازدواج دیرهنگام رخ دهد، گناهش بر گردن ما است، گفت: نگاه دو نامحرم از روی غریزه جنسی زمینه‌ساز گناه است به همین دلیل است که اسلام بر روی مسأله محرمی و نامحرمی بسیار دقیق و حساس است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: همه  باید به تسهیل ازدواج جوانان در جامعه کمک کنیم.

 محمدی با اشاره به اینکه امروز همه مردم و اقشار مختلف باید روشنگری کنند و مانع از انجام رسم و رسوم غلط شوند، اظهار کرد: مهریه‌های هزار سکه‌ای و جهیزیه‌های سنگین از موانع ازدواج است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری حداقل ۶۰۰ پرونده طلاق به سازش منجر شده است، که بسیار قابل تحسین است.

امام جمعه همدان همچنین به دیدار رئیس جمهور سوریه و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت همیشه پیروز است و ایران نقش مهمی در این پبروزی ایفا کرد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان به ایتام کمک کردند اظهار کرد: امسال نیز مردم به قشر کم‌بضاعت کشور کمک کنند.

امام جمعه همدان از مردم خواست عید امسال را ساده برگزار کنند و تشریفات را کنار بگذارند تا افراد کم‌بضاعت هم عید داشته باشند.

انتهای پیام/د.ا

ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.