معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: امسال با مساعدت سازمان بهزیستی، ۹ کودک کار که از تحصیل بازمانده بودند به مدرسه بازگشتند.

بازگشت ۹ کودک کار به مدرسه در سال۹۷کردی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: جهت حمایت از کودکان کار، گروهی زیر نظر اداره کل بهزیستی استان این کودکان را شناسایی می‌کند و در صورت ترک تحصیل شرایط را برای بازگشت آن‌ها به تحصیل فراهم میکند؛ که با توجه به این موضوع امسال ۹ نفر به مدارس بازگردانده شده اندو شرایط برای تحصیل آن‌ها فراهم شده است.

وی افزود: در زمینه کاری این کودکان نیزطبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای در جهت خوداشتغالی این کودکان تدارک دیده شده است دوره‌های آموزشی بدین منظور در نظر گرفته شده تا به راحتی بتوانند به یک اشتغال پایدار برسند.

کردی اضافه کرد: تسهیلاتی نیز در جهت بهبود شرایط کاری این کودکان در نظر گرفته خواهد شد.

وی یادآورشد: بسیاری از این کودکان استعداد‌هایی دارند که باید در جهت شکوفایی این استعداد‌ها به آن‌ها کمک کرد. بدین منظور یک تیم ورزشی در جهت استعداد یابی این کودکان در نظر گرفته شده است این تیم کودکانی را که در یک رشته به خصوص استعداد خاصی دارند را شناسایی می‌کنند و شرایط را برای پیشرفت آن‌ها هموار می‌سازند.

گفتنی است امسال ۶۵ کودک کار در استان ایلام شناسایی شده است.

انتهای پیام/ د

تحصیل کودکان کار در مدارس ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.