وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ۱۱ ماه امسال، نیمی از یارانه مطبوعات اختصاص یافته است.

نیمی از یارانه مطبوعات اختصاص یافته استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید عباس صالحی در بدو ورود به فرودگاه بوشهر افزود: در همین خصوص نامه‌هایی به نوبخت و رئیس جمهور نوشته‌ام و امیدوارم در روز‌های پایان سال خبر خوبی برای جامعه مطبوعات کشور داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: برای به ثمر رسیدن طرح‌های نیمه تمام فرهنگی وهنری نیاز است از منابع استانی وخصوصی استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تجربه نشان داده اگر منابع عمومی، دولتی، استانی و خصوصی ترکیب شود می‌توانیم به پیشبرد طرح‌ها امیدوار باشیم.

صالحی گفت: شرایط منابع مالی حوزه فرهنگ و هنر سخت است و تمرکز ما برای تکمیل طرح‌ها بر طرح‌‎هایی است که پیشرفت بهتری دارند و تالار‌های بالای ۷۰ و ۸۰ درصد پیشرفت و مجتمع‌های فرهنگی و هنری سال آینده سرعت بیشتری می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام چندهزار میلیارد اعتبار نیاز است، بیان کرد: شاید پیشرفت این طرح‌ها مورد انتظار نباشد، اما شرایط بهتر از قبل خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تالاری که امروز در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد یکی از طرح‌هایی بود که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود و با تفاهم‌نامه‌ای که پارسال با استانداری بوشهر امضا کردیم، این طرح حالا به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

صالحی افزود: بر همین اساس، تاکنون برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با استانداری ۱۲ استان تفاهم‌نامه امضا شده و بوشهر جزو نخستین استان‌ها در این زمینه بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر جزو مصوبات سفر آتی رئیس جمهور باشد و این مجتمع سال ۹۸ یا ۹۹ تکمیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال، نیمی از یارانه مطبوعات اختصاص یافته است، گفت: در همین خصوص نامه‌هایی به نوبخت و رئیس جمهور نوشته‌ام و امیدوارم در روز‌های پایان سال خبر خوبی برای جامعه مطبوعات کشور داشته باشیم.

صالحی همچنین ابراز خرسندی کرد که سومین بار است در یک سال اخیر به بوشهر سفر می‌کند.

 

انتهای پیام/ک

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.