فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: وحدت، همدلی، انسجام و برادری در بین شیعه و سنی سیستان و بلوچستان موج می‌زند.

وحدت و همدلی در بین شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان موج می‌زندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد اظهار داشت: شیعه و سنی در این استان در کنار یکدیگر در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی با هم مشارکت دارند.

وی بیان کرد: وجود آیت الله سلیمانی در سیستان و بلوچستان مایه خیر و برکت و ایجاد وحدت و همدلی در این استان پهناور بود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: هرچند برخی مواقع شاهد تلاطم‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان از سوی کسانی که از سفره انگلیس و آمریکا متنعم می‌شوند هستیم، اما نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی اجازه نخواهند داد که امنیت کشور و استان مورد تهدید قرار گیرد.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در کنار یکدیگر برای اعتلای امنیت تلاش می‌کنند.

سردار سرتیپ مارانی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی ملت شهید پرور است و باکی از دشمنان این مرز و بوم ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها پنج هزار مدرسه در این استان بود، اما در چهل سال اخیر بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مدرسه ساخته شده است.

علیرضا نخعی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب تنها سه هزار معلم در سیستان و بلوچستان داشتیم، اما هم اینک به ۴۰ هزار معلم رسیده است.
وی بیان کرد: ۱۲ هزار معلم نسبت به نرم کشوری در سیستان و بلوچستان کمبود داریم.

امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز اظهار داشت:با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با ۲ کشوری که مشکل دارند مرز‌های طولانی دارد خطر افراط گرایی و تکفیر در این استان همواره مورد تهدید بوده، اما با تدبیر مسئولان و علما افراط و تکفیر هیچ گاه نتوانست در این خطه نفوذ کند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: تندروی و افراط گرایی در سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست.
وی بیان کرد: تمام قدرت‌های جهانی تلاش کردند که سیستان و بلوچستان را ناامن کنند، اما با هوشیاری مسئولان نظامی و مردم این استان در امنیت کامل است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: در سایه امنیت در سیستان و بلوچستان می‌توان به کار تجاری، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی پرداخت، اما اگر نا امنی باشد هیچ کس در رفاه و آسایش نیست.

وی ادامه داد: هر چیزی که به امنیت سیستان و بلوچستان کمک می‌کند باید مراعات شود.

انتهای پیام/ع

ملت ایران اسلامی ملت شهید پرور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار