نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان باید با نشاط و امید به مردم خدمت کنند و سستی و یاس را در خود راه ندهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف بویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال خطاب به مسئولان گفت:باید قدر این مردم را بدانید و با نشاط و امید و با حوصله و صبر در جهت حل مشکلات انان تلاش کنید.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد:بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب نشاط به معنای امید، تحرک، پرکاری، فعالیت و با حوصله کار کردن است و راه اندازی برخی کارناوال‌ها و کنسرت‌های موسیقی زودگذر بوده و مشکلات مردم را حل نمی‌کند.

وی افزود:از مسئولان اجرایی، قضایی و مجمع نمایندگان استان انتظار میرود دست دردست هم دهند و به سرعت مشکلات مردم را حل کنند تا امید و نشاط در بین ان‌ها ایجاد شود.

خطیب جمعه ارومیه هنجار شکنی در یک جشنواره محلی و بی تفاوتی مسئولان در این زمینه را غیر قابل اغماض و بی حرمتی در مقابل خون هزاران شهید آذربایجان غربی دانست و از استاندار خواست در مقابل این مسئله اقدام لازم را انجام دهد

امام جمعه ارومیه همچنین نصب بنر‌های تبلیغی غیرمتعارف در سطح شهر ارومیه را عملی غلط و غیر مشروع و سو استفاده از جایگاه بانوان در ترویج کسب و کارعنوان کرد و گفت: بانوان در دین اسلام از ارزش بالایی برخوردارند و مسئولان مربوطه باید در مقابل چنین حرکاتی که نتیجه گرایش برخی به تفکرات غربی است عذرخواهی و استغفار کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به نگاه و رویکرد دوران جاهلیت و جهان غرب به مقام زن که ارزش و جایگاهی برای وی قایل نیستند اضافه کرد:دین اسلام به این تفکرات خط بطلان کشید و ارزش و موقعیت زن و مرد در نزد خداوند متعال را فقط تقوای انان برشمرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ اسفند روز نیکوکاری که امسال با شعار "عیدی برای همه" توسط کمیته امداد امام خمینی ره برگزار می‌شود ار مردم خواست در استانه فرا رسیدن عید ضمن پرهیز از تشریفات زائد با دستگیری از نیازمندان و کمک به فقرا شادی‌های خود را با انان تقسیم کنند.

امام جمعه ارومیه به اغاز نام نویسی حوزه‌های علمیه از علاقه‌مندان هم اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست فرزندان مستعد خود را برای نام نویسی در این مراکز هدایت کنند تا پس از تربیت به عنوان مبلغ و عالم دینی مشغول بکار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با تاکید بر الگو قرار دادن سیره حضرت فاطمه زهرا (س.) در زندگی امروزی، ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی ـ. ایرانی در جامعه را ضروری دانست.

 

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.