مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۵۲ مدرسه نامناسب کپری، ۱۸۸ کانکس و ۶۳ چادر در لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا زینی وند مقدم با اشاره به تعداد مدارس عشایری استان اظهار داشت: ۴۴۹ مدرسه با ۵۷۱ کلاس درس، ۴۱۶ مدرسه ابتدایی، ۱۹ مدرسه متوسطه اول، ۱۱ مدرسه متوسطه دوم و تعداد دو مدرسه کار و دانش در استان لرستان وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش انسداد بی‌سوادی و زیرپوشش قرار دادن کلیه دانش‌آموزان است که این سیاست در مناطق عشایری نیز اعمال‌شده که در همین راستا چندین مدرسه با یک نفر دانش‌آموز، ۱۶ مدرسه با دو نفر دانش‌آموز و ۱۵۲ مدرسه زیر پنج دانش‌آموز داریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در رابطه با فضای آموزشی مناطق عشایری عنوان کرد: ۵۲ مدرسه نامناسب کپری، ۱۸۸ کانکس، ۶۳ چادر و ۹۳ مدرسه به‌صورت ساختمان است که جهت کیفیت‌بخشی به دانش‌آموزان عشایری بحث تجمیع و شبانه‌روزی کردن مدارس در دست اجراست که در همین راستا ۹۰ مدرسه شبانه‌روزی با پوشش روستایی و عشایری است.

وی بیان کرد: در بحث توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش برای عشایر در مدارس شبانه‌روزی این ظرفیت وجود دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند که بتوانیم مهارت‌آموزی و خدمات بهتری به دانش‌آموزان عشایری ارائه دهیم.

زینی وند مقدم تصریح کرد: از دیگر سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش استفاده از مدارس توپی به‌جای کپری است که در سیستان و بلوچستان این طرح در حال اجرا است، با سازنده این مدارس هماهنگ شده تعدادی از این مدارس را در مناطق محروم استان لرستان نیز بسازیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های دولت جهت انسداد بی‌سوادی، پوشش پیش‌دبستانی به‌عنوان یک دوره رسمی غیرضروری در مدارس عشایری و روستایی صعب‌العبور‌است در همین راستا بسیج، بهزیستی و کمیته امداد جهت شناسایی و معرفی این دانش‌آموزان تحت پوشش خود به آموزش‌وپرورش اقدام کنند.

انتهای پیام/د

‌دانش‌آموزان لرستان در ۳۰۳ مدرسه کپری و کانکسی تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.