وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول زمان ثبت نام مجدد کنکور ۹۸ و، اما و اگر‌های هزینه کرد در دانشگاه‌های کشور همراه بود.

از اعلام زمان تمدید مهلت ثبت نام در کنکور ۹۸ تا هزینه ارزان تحصیل در دانشگاه‌های ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری چون تمدید مجدد مهلت ثبت نام در آزمون سراسری،  هزینه ارزان تحصیل در دانشگاه‌های ایران و برگزاری اولین کارگاه مشترک فناوری‌های نوین دانشگاه فنی و حرفه‌ای با آلمان سپری شد.

۱۹ اسفند؛ آغاز فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون سراسری ۹۸

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ از ۲۴ بهمن آغاز شده است و روز گذشته،‌ ۶ اسفند به پایان رسید.

وی افزود: بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۸ اقدام کرده‌اند.

وی افزود: ثبت نام مجدد شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از روز یک شنبه ۱۹ اسفند به مدت چهار روز آغاز می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ تمدید نخواهد شد، مطرح کرد: یک بازه زمانی در روز‌های پایانی سال ۹۷ برای ویرایش اطلاعات داوطلبان در نظر می‌گیریم.

هزینه تحصیل در ایران حدود۲۰ برابر ارزان‌تر از سایر کشورهاست

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه کارخانه انسان سازی است و این کلام با ۲ نگاه فرهنگ محوری و محصول محوری قابل تفسیر خواهد بود، اکنون هزینه تحصیل در ایران حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر ارزان‌تر از سایر کشورهاست، اما محصول ما ارزشی و گران قیمت است.

وی درباره فواید تراز جهانی گفت: توجه جدی‌تر به استاندارد‌های جهانی، ارتقای سطح اثربخشی در جامعه و تعامل بیشتر و انطباق شاخص‌های آموزش عالی با استاندارد‌های ملی و بین المللی از مهم‌ترین فواید دانشگاه تراز جهانی است.

شریعتی نیاسر بیان کرد: از تمام مراکز ۲۵ صنعت خواسته‌ایم گزارش‌های خود را ارائه کنند و از آن‌ها سوال شد که آیا با وجود تمام مشکلات اعتباری این پروژه به نفع دانشگاه است، در اکثر موارد با این پروژه در پیشبرد آموزش عالی در عرصه بین الملل موافق بودند.

افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی سقف وام شهریه و ضروری دانشجویی

ذوالفقار یزدان مهر از افزایش سقف وام شهریه و ضروری برای سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: جلسه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان با حضور وزیر علوم برگزار شد.

مشاور وزیر علوم اظهار کرد: وام شهریه مقطع دکتری تخصصی پیوسته ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان و وام شهریه مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته با ۴۰ درصد افزایش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

برگزاری اولین کارگاه مشترک فناوری‌های نوین دانشگاه فنی و حرفه‌ای با آلمان

فرج‌اله طالبی مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره برگزاری اولین کارگاه مشترک با آلمان، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با همکاری موسسه آموزش مشاغل آلمان واقع دردورتموند (GBB)، مرکز اطلاعات فناوری انرژی تهویه و سرمایش (IKKE) مستقر در دویسبورگ و انستیتو طراحی مشاغل نوآور (FIAP) مستقر درکلزنگرشن اولین کارگاه مشترک را با حضور نمایندگان شرکت‌های مذکور و تدریس پرفسور کارستن بیرمان امروز ۷ اسفند ۹۷ برگزار می‌کند.

وی افزود: این کارگاه با حمایت وزارت آموزش و تحقیقات آلمان در چارچوب پروژه جهانی IRAN- CC، تفاهم نامه‌ای که سه ماه پیش با آلمان امضا شد و در زمینه‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه است.

طالبی اظهار کرد: این اولین کارگاه در این چارچوب است. از تمام مراکز در سراسر ایران که رشته‌های مرتبط مثل تاسیسات، مکانیک، برق و الکترونیک دارند استعلام کردیم و سایتی را قرار دادیم که افراد در آن سامانه ثبت نام کردند.

نقد به عملکرد آموزش و پژوهش، نادیده گرفتن خدمات دانشگاه است

منصور غلامی وزیر علوم گفت: نقد‌هایی که در مجامع مختلف به عملکرد حوزه آموزش و پژوهش صورت می‌گیرد، ممکن است با نگاه خیلی سطحی توسط اساتید و دانشگاهیان تکرار شود؛ همچنین عدم تطبیق دانشگاه‌ها و مراکز علمی با نیاز‌های جامعه یا عدم تامین نیاز فنی و کارشناسی جامعه توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی نوعی نادیده گرفتن خدمات دانشگاه‌هاست.

وی اظهار کرد: باید پذیرفت به دلایل مختلف به آرمان‌ها و اهداف دست پیدا نکردیم، اما نباید ۴۰ سال فعالیت آموزش عالی کشور را نادیده گرفت، زیرا بسیاری از مدیران و افراد برجسته کشور فارغ التحصیل دانشگاه‌های کشور هستند.

غلامی گفت: در حوزه پژوهش هم همین گونه است و با افرادی مواجه می‌شویم که تنها نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

یک ششم دانشجویان دانشگاه آزاد را خانواده ایثارگران تشکیل می‌دهند

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: یک ششم دانشجویان این دانشگاه را خانواده ایثارگران تشکیل می‌دهند؛ مردمی که تاریخ ندادند و به آن تکیه نکنند موفق نمی‌شوند جامعه‌ای که گذشته خود را فراموش کند آینده ندارد ما ایثارگران را پاس می‌داریم، زیرا می‌خواهیم بگوییم ریشه در گذشته‌ای داریم که می‌توانیم آینده درخشانی را بسازیم.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه توجه به ایثارگری نیاز جامعه است، گفت: توجه به خدمات ایثارگران برای تمام ملت است؛ ما به برگزاری جشنواره ایثار نیازمندیم نه ایثارگران به ما، زیرا فردای درخشان در گرو نگاه به گذشته موفقیت آمیز ملت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار