شهردار تهران گفت: اجرای مستمر طرح زوج و فرد کارآیی و تاثیری بر روی کاهش آلودگی هوای و ترافیک تهران ندارد.

اجرای مستمر طرح زوج و فرد تاثیری بر کاهش ترافیک تهران نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه همایش چهار دهه معماری و طرح های شهری در جمع خبرنگاران در پاسخ مبنی بر اینکه در شرایطی که دولت‌ها مطالبات شهرداری‌ را نمی‌دهند، شهرداری چطور می‌خواهد امور مردم به ویژه توسعه مترو و حمل و نقل عمومی را پیش ببرد، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی انجام می‌دهیم و خوشبختانه دولت هم گارد بازی در این قضیه نشان داده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در دستگاه‌هایی دولتی که از آنها مطالبات داریم، حسابرس مستقر شده است، گفت: بخشی از مطالبات اخذ شده و دیگر نمی‌توانیم بگوییم برای دریافت مطالبات از دولت بمب بست وجود دارد.

حناچی افزود: خوشبختانه هم در این حوزه و هم در حوزه استفاده از ظرفیت فاینانس برای توسعه حمل و نقل عمومی و آلودگی، فضای خوبی به وجود آمده است و امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط موجود به کمک دولت از این مرحله عبور کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه نظری در رابطه با طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال آینده دارید، اظهار کرد: نظر شخصی نداریم و ما طرح را به شورای ترافیک می بریم و مصوب می‌کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در آنجا نمایندگان وزارت کشور، پلیس راهور، شهردار تهران و محیط زیست حضور دارند و در ارزیابی های مطالعات همکاران نشان می دهد که طرح زوج و فرد در مقاطع کوتاه تاثیر گذار است، اما وقتی به طور مستمر عمل می شود، روی آلودگی تهران و ترافیک تاثیر ندارد.

حناچی با بیان اینکه، در طرح زوج و فرد تجدید نظر شده است، گفت: انشالله از تابستان سال آینده طرح جدیدی به اجرا در می آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
من خودم يه طرح دارم كه با زدن بيست تا دكل پونصد متري و گذاشتن صفحات منحرف كننده باد بين اونا بادهاي شديدي كه تو ارتفاع بالا ميوزند رو به طرف زمين منحرف كنيم و آلودگي رو براي هميشه ببريم و خرجشم از برج ميلاد بيشتر نميشه ولي كو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
احتمالا كل تهران ميخواد زوج و فرد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
از بس وسیله نقلیه زیاده شده
بیشتر از مردم شده اند این خودروها
آخرین اخبار