عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:امام نه به عنوان شخص، بلکه به عنوان شخصیتی فکری، انسانی بی نظیر است.

کسی به جامعیت امام تا امروز وجود نداشته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب گفت: معتقد هستم تا به امروز کسی به جامعیت امام وجود نداشته است و ایشان عنصری تک بعدی نبوده اند.

وی با بیان این که نسل فعلی باید بداند چه نیاز‌هایی به امام دارد، تصریح کرد: دانشجویان باید بدانند حرکت انقلاب و استقلال به نفع آن‌ها بوده است و موضوع انقلاب اسلامی، مسئله انقلاب آن‌ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امام را فیلسوفی عارف، محدث و شجاع خواند و گفت: امام باید به عنوان الگو و استاد اخلاق، شجاعت و سیاستمدار به نسل جدید شناخته شود.

رحیم پور ازغدی افزود: انسان شناسی امام این است که وجود انسان در سه مرتبه عقلی، خیالی و طبیعی مندرج است که باید به خوبی شناخته شود.

وی تصریح کرد: امام، انسان‌های بالفعل را انسان می‌شمارد و ما بقی انسان‌ها را در سطح طبیعت و حیوانیت می‌داند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئله فقهی، بعد دیگر امام است، گفت: امام درباره معصومین از ولایت تکوینی و تشریعی سخن می‌گوید و بعد عرفانی آن‌ها را در نظر گرفته و امام در موارد غیرتعبدی و غیرتاسیسی، حکم عقل را جدی می‌گیرد، اما در موارد تاسیسی متعبد محض است.

رحیم پور ازغدی ماکیاولیسم را گذار از دین به سکولاریزم و نیز خمینیسم را حرکتی از سکولاریسم به دین عنوان کرد و افزود: امروز رنسانس جدیدی رخ داده است، گفتمان ماکیاولیستی شکست خورده است و سیاستمداران در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند و برای جلوه دادن دینداری خود مسابقه می‌گذارند.
 
انتهای پیام//م.ن
 

پاسخگویی به نیاز دانشجو وظیفه اصلی اساتید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.