نیرو‌های نظامی هند و پاکستان صبح امروز در منطقه مورد مناقشه کشمیر با نقض آتش‌بس به مواضع یکدیگر تیراندازی کردند.

هند و پاکستان آتش‌بس در منطقه کشمیر را نقض کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع هند اعلام کرد سربازان پاکستانی امروز (پنجشنبه) با نقض آتش‌بس، مواضع هند در اطراف «خط کنترل» که ناحیه تحت کنترل پاکستان را از مناطق تحت کنترل هند در کشمیر جدا می‌کند، به آتش بستند.

سخنگوی وزارت دفاع هند در این خصوص گفت: «امروز صبح حدود ساعت شش، بدون هیچ دلیلی آتش‌بس از سوی پاکستان نقض شد و آن‌ها با چند خمپاره و سلاح کوچک به مواضع هند در خط کنترل در بخش «کریشانا گاتی» حمله کردند. ارتش هند سخت به مقابله پرداخت. تبادل آتش حدود ساعت هفت پایان یافت».

اخیرا تنش میان هند و پاکستان بالا گرفته است، به طوری که دو کشور در جنگ هوایی درگیر شده و هواپیما‌های یکدگیر را هدف قرار داده‌اند. روز چهارشنبه هند و پاکستان هر یک اعلام کردند که یک جنگنده طرف مقابل را در حریم هوایی خود هدف قرار داده و ساقط کرده‌اند. این درگیری پس از آن رخ داد که دو روز پیش هند در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در منطقه «کشمیر» که به مرگ ده‌ها نظامی هندی منجر شد، مناطقی در پاکستان را هدف حمله قرار داد.

هند پاکستان را متهم می‌کند که محل پرورش گروه‌های تروریستی است، به طوری که لشکر طیبه، جیش محمد و دیگر گروه‌ها مثل حزب المجاهدین از گروه‌هایی هستند که مظفر آباد یا منطقه تحت کنترل پاکستان در کشمیر را به منطقه فعالیت خود تبدیل کرده‌اند. تمامی این گروه‌ها از حمایت مالی و آموزشی پاکستان بهره می‌برند. هند بار‌ها در این زمینه به پاکستان هشدار داده است، اما معتقد است نهاد‌های مدنی پاکستان قدرت کنترل نهاد‌های نظامی را ندارند در نتیجه نهاد‌های نظامی همچنان از این گروه‌ها حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کنند و به آنان برای انجام حملات انگیزه می‌دهند.

هند و پاکستان هر دو از جمله کشور‌های دارای سلاح اتمی هستند و از سال‌ها پیش بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر با یکدیگر اختلاف دارند. دو کشور پیش از این هم چند بار با یکدیگر وارد درگیری نظامی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
این بار جنگ در کشور پاکستان برای یه ده سال باید ببینیم کی می شه این همسایه های ما دور جنگ وتروریست خط بکشند
آخرین اخبار