صبح امروز عجم به عنوان رئیس جدید نمایندگی امور خارجه در خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛صبح امروز عجم به عنوان رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی معرفی شد.

عجم رئیس جدید نمایندگی امور خارجه در خراسان جنوبی پس از اعطای حکم گفت: اولین کارهای دواطلبانه خود را از مناطق محروم آغاز کردم و سپس وارد کار‌های وزارتی شدم.

وی با اشاره به اینکه در وزارت امورخارجه معاونت اقتصادی ایجاد شده است،افزود: این معاونت چندین اداره همچون اداره جذب گردشگر تا اقتصادی دارد.

عجم گفت:خراسان جنوبی در بعد گردشگری دارای جذابیت خاصی است و برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.

رئیس جدید نمایندگی امور خارجه در خراسان جنوبی افزود: در بحث معرفی جذابیت‌ها، ارتباط گیری تجار استان و افزایش مراودات تجاری از استان به خارج اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در افغانستان و پاکستان می‌توانیم ارتباط گیری خوبی داشته باشیم،گفت: برای دانشجویان افغانستانی بورسیه تحصیلی دانشگاهی خواهیم گرفت و این گونه کار‌ها سرمایه است نه هزینه.

عجم افزود: باید با همکاری سر کنسول‌ها و سفرای کشور‌های همسایه به خراسان جنوبی جهش دهیم.

عابدی معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه پیگیری ویژه معتمدیان استاندار خراسان جنوبی برای انتصاب رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان منجر به این اتفاق شد،اظهار کرد: امیدواریم شاهد تحولات امورات مرزی باشیم.

وی با اشاره به اینکه دکتر عجم سابقه ۲۷ سال کار در وزارت امورخارجه و وزارت کشور را دارا است، بیان کرد: یکی از وظایف نمایندگی وزارت امور خارجه بومی سازی مسائل استان است که می‌تواند این مسائل را در توسعه روابط خارجی رفع کند.

خاشی مدیر کل گمرگات استان نیز تصریح کرد: در مرز ماهیرود سازمان مسافری و باربری داریم.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر تردد داریم، ادامه داد: نمایندگی برای سهولت تردد تجار انجام شود و یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما أخذ ویزا برای تجار افغان و ایران است در خراسان جنوبی است تا مسافت راه طولانی تا خراسان رضوی از مردم گرفته شود.

موهبتی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت:از سال ۸۴ که خراسان جنوبی استان شد ما به دنبال ایجاد نمایندگی بودیم اما متأسفانه مدیر اداری مالی با ما همکاری نکرد.

وی با اشاره به اینکه مکان‌هایی برای ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه پیش بینی شده بود، افزود: سفرای کشور‌های همسایه و آسیای میانه به خراسان جنوبی سفر کردند و انعقاد تفاهم نامه‌های خوبی برای بیرجند صورت گرفته است.

با بیان اینکه افغانستان به تعهد خود در حوزه آسفالت ۶۰ کیلومتر عمل نکرده است،گفت: ۶۰ کیلومتر راه استان به افغانستان در ایران آسفالت شد.

وی با بیان اینکه دو پست سازمانی در استان برای نمایندگی وزارت امور خارجه أخذ شده است، افزود: هم اکنون می توانید نیرو‌های خودتان را در آن استقرار دهید و آغاز به کار کنید.

موهبتی گفت:استاندار فعلی خراسان جنوبی از همان روز‌های ابتدای آغاز به کار خودش پیگیری ویژه‌ای برای رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان انجام داده و به دنبال ایجاد نمایندگی وزارت امورخارجه در نقطه صفر مرزی هستیم تا مشکلات مردم ایران و افغانستان کم شود.

بخشی مدیر گروه افغانستان شناسی دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم افزود: تفاهمی فی ما بین استانداری انعقاد شده که امیدواریم اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در سند آمایش بین المللی سازی خراسان جنوبی یکی از مهمترین اولویت‌ها است، اظهار کرد: در زمان‌های گذشته سفارت انگلیس در بیرجند بوده است و در سفرنامه‌ها ذکر شده که اگر انگلیس موفق شود باید بیرجند را ببیند.

بخشی به ایجاد گمرک تردد انسانی در مرز‌های خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: غیر از ارزش افزوده مرز برای خراسان جنوبی باید کلیه تفاهم نامه‌ها اجرایی شود.

مدیر گروه افغانستان شناسی دانشگاه بیرجند افزود:سال آینده همایش کویر لوت و دانشگاه‌های ایران- افغانستان در استان برگزار خواهد شد که نیاز‌مند همکاری وزارت امورخارجه است.

انتهای پیام/غ

رفع مسائل استان با توسعه روابط خارجی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.