با حضور اقشار مختلف مردم، مراسم معارفه نماینده جدید، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و تکریم و تقدیر از زحمات ۱۸ ساله آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در زاهدان برگزار شد. 

برگزاری مراسم معارفه نماینده جدید، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  صبح امروز با حضور جمعی از علما روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، مراسم معارفه حجت‌الاسلام شیخ مصطفی محامی نماینده جدید، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و تکریم و تقدیر از زحمات ۱۸ ساله آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در مصلای قدس زاهدان برگزار شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم اظهار کرد: در طول مدتی که بنا شد آیت الله سلیمانی جابجا شوند، پیغام‌های زیادی به دستمان رسید و همه اقشار از اینکه ایشان از استان جابجا میشوند ناراحت بودند و درخواست داشتند از رهبری معظم که اجرای این تصمیم به تاخیر بیوفتد که این واقعا جای تبریک دارد که انسان در طول ۱۸ سال طوری رفتار کند که هنگام خداحافظی مردم درخواست کنند ایشان بمانند.

حجت‌الاسلام مروی افزود: روزی که حجت‌الاسلام محامی خدمت رهبری رسیدند، حضرت آقا به ایشان فرمودند: شما که به استان تشریف می‌برید انگار من یکی از فرزندانم را به استان فرستادم که این نشانه علاقه و تعلق خاطر رهبری انقلاب به سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: آیت‌الله سلیمانی در استان خوب عمل کردند و آنچه در توانشان بود خدمت کردند، اما این تدبیر مدیریت از جانب مقام معظم رهبری که افراد جابجا شوند و افراد جدید بیایند، براساس برنامه و بررسی‌های صورت گرفته فرایند این تصمیم گیری حدود یکسال طول کشید و در نهایت حجت‌الاسلام محامی انتخاب شدند.

آیت الله سلیمانی منادی وحدت بود

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در مراسم معارفه امام جمعه جدید زاهدان آیت‌الله سلیمانی منادی وحدت بود و همه ما را به اخوت و برادری دعوت می‌کرد وی در خطبه‌های خود به صراحت مسائل را مطرح می‌کرد و ما همانطور که فرزند وار گوش به فرمان آیت الله سلیمانی بودیم در خدمت حجت‌الاسلام محامی نیز هستیم

امنیت موجود در سیستان و بلوچستان در سایه وحدت و برادری علما و مردم شیعه و سنی به وجود آمده است.

آیت الله سلیمانی امام جمعه‌ای مردمی بود

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم معارفه امام جمعه جدید زاهدان گفت:دعای خیر مردم بدرقه راه آیت الله سلیمانی خواهد بود.

ایشان فردی تاثیرگذار در سیستان و بلوچستان بودند و ما ایشان را بومی استان می‌دانیم

از نگاه آیت الله سلیمانی شیعه و سنی و تفاوتی نداشت و همچون پدری دلسوز پیگیر مشکلات اقشار مردم بودند

امیدواریم حجت الاسلام محامی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در سیستان و بلوچستان موفق باشند

نگاه جامع آیت الله سلیمانی نشات گرفته از بلند نظری مقام معظم رهبری بود و نگاه بلند به اقوام بلوچ و سیستانی داشت و رابطه آقای سلیمانی با مردم بسیار صمیمانه بود

مردم این خطه وفاداری خود به این خاک را بار‌ها اثبات کرده اند امیدواریم ارتباط آیت الله سلیمانی با مردم این استان قطع نشود و این رابطه صمیمانه تداوم داشته باشد

تلاش‌های شبانه روزی آیت سلیمانی منشا خیر و برکت فراوان برای سیستان و بلوچستان شد

سردار گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان در مراسم معارفه امام جمعه جدید زاهدان گفت:استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با مردمی ولایت مدار همواره پشتیبان این نظام بوده اند.

امروز مردم نجیب این استان با همه دشواری‌ها توانستند در برابر توطئه دشمنان ید واحد باشند وانتظار ما این است که به این مردم نجیب و صبور توجه ویژه شود

آیت الله سلیمانی در این سال‌ها همواره یار نیرو‌های نظامی و انتظامی بوده اند تلاش‌های شبانه روزی ایشان منشا خیر و برکت فراوان برای این استان شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار