رییس سازمان هواشناسی کشور از تحقق ارزش افزوده با اجرای سامانه تهک در ۲۱ استان کشور خبر داد.

تحقق ارزش افزوده با اجرای سامانه تهک در ۲۱ استان کشور به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ پرهیزکار، رییس سازمان هواشناسی کشور در بازدید از اداره هواشناسی قاین گفت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان طی ۵ سال گذشته تلاش کرده است اجرایی کند طراحی سامانه‌ای به نام سامانه تهک که در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی بسیار کاربرد دارد بوده است.


وی افزود: محصولات کشاورزی شدیداً وابسته به شرایط آب و هوایی هستند و کشاورزان می‌توانند اطلاعات هواشناسی را در هنگام کاشت و داشت و برداشت زراعت و همچنین در حوزه باغبانی در هنگام آبیاری و سمپاشی اطلاعات هواشناسی به کار بگیرند.


پرهیزکار گفت:خوشبختانه با اجرای این سامانه، طی سه سال گذشته ارزیابی که داشتیم در سطح کشور در سال اول زراعی در ۱۱ استان بیش از ۴۲۲ میلیارد تومان و در سال دوم در ۱۷ استان حدود هزار میلیارد تومان این سامانه در بخش کشاورزی ارزش افزوده ایجاد کرد.


رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: در سال سوم که سال زراعی اخیر بود توانستیم با کمک اطلاعات و داده‌های سامانه تهک در ۲۱ استان کشور بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.


پرهیزگار با بیان اینکه خوشبختانه خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که توانسته در اجرای تهک کشاورزی موفق عمل کند افزود: در این استان در سال اول حدود ۲۰ میلیارد تومان و در سال زراعی گذشته سال ۹۶_۹۷ خود ۸۰ میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد شده است.
انتهای پیام/ب


سفر رییس سازمان هواشناسی کشور به خراسان جنوبی

 

برچسب ها: کشاورزان ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار