رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت : کاهش میزان ساخت و ساز و رکود مسکن باعث شده است ، درآمد شهرداری ها نیز با افت زیادی روبرو شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالله کیانی امروز در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری ها بیان داشت : افزایش نرخ تورم و گرانی کالاها و رکود حاکم بر ساخت و ساز باعث شد تا شهرداری ها امروز با مشکل جدی درآمدی روبرو باشند.

وی اظهار داشت : گره زدن درآمد شهرداری‌ها به منابع بسیار ناپایداری مانند عوارض پروانه ساختمانی ، جریمه تخلفات و غیره باعث شده تا با کاهش میزان ساخت و ساز و رکود مسکن ، درآمدهای شهرداری ها نیز با افت زیادی روبرو شود و در خدمت رسانی به مردم با معضل جدی روبرو شوند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان در باره وضعیت منابع آبی استان تاکید کرد : مهمترین عامل خشکی رودخانه زاینده رود به مدیریت غلط بر حوضه آبریز آن در سال های گذشته و تصمیمات غیرکارشناسی و اظهارنظرهای احساسی بر می‌گردد.

کیانی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه ، استقرار صنایع بزرگ، پالایشگاه و نیروگاه ها در کنار رودخانه از دیگر دلایل خشکی زاینده رود است ، ادامه داد : استان اصفهان نمی‌ تواند در مورد آب ، بلاتکلیف باقی بماند و مسائلش با استان های همسایه حل نشود ،  ایجاد ارتباط و هماهنگی لازم میان شوراهای شهرستان و حل و فصل اختلافات شوراهای استان که جنبه قضایی ندارد بعنوان دومین وظیفه این شورا ، با جدیت دنبال شده است.

وی بیان داشت : بسیاری از این اختلاف ها که روند حرکت شورا را کند ساخته است  و به حیثیت و آبروی شورا لطمه وارد می کند ، قابل رفع و رجوع است و این را قانون گذار در حیطه وظایف شورای استان به عنوان عالی ترین سطح شورا در استان دیده است.

انتهای پیام/م

موضوع مشکلات آبی استان اصفهان نباید بلاتکلیف رها شود

برچسب ها: شورای شهر ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار