مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۲۳ بیمارستان در سطح استان مجهز به سیستم‌های زباله‌سوز یا اتوکلاو هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترصنایع استان در محور بیستون متراکم شده گفت : برای اجرای طرح‌های صنعتی و جمعیتی باید در این محور کار‌های مطالعاتی در قالب ظرفیت قابل تحمل محیط انجام شود تا مشخص شود آیا این محور ظرفیت پذیرش صنعت جدید را دارد یا خیر.

وی درباره اجرای طرح مدیریت زباله‌های خانگی گفت : اقدامات خوبی در زمینه حفظ محیط زیست انجام شده در این میان کرمانشاه در قالب طرح مدیریت منطقه‌ای پسماند‌های خانگی به ۶ منطقه تقسیم شده است.

یاوری همچنین از اجرای طرح مذکور در شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب خبر داد و بیان کرد: در زمینه پسماند‌های پزشکی نیز کار‌های خوبی انجام شده به گونه‌ای که کل پسماند‌های تولیدی در سطح استان تحت پوشش مدیریتی هستند.

وی گفت: ۲۳ بیمارستان مجهز به سیستم‌های زباله سوز یا اتو کلاو هستند که البته قبلا بی خطر سازی زباله‌های این بیمارستان‌ها توسط شرکت‌های خصوصی به صورت دفن در محل‌های موقت انجام می‌شد، اما در حال حاضر محلی دائم از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای بی خطرسازی و دفن زباله‌ها تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی درصدد انجام ارزیابی‌های زیست محیطی و اخذ مجوز‌های مربوطه است.

یاوری با بیان اینکه اکثر واحد‌های صنعتی استان به سیستم کنترل آلودگی مجهز هستند، عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف و هدررفت آب بر اساس آمار‌های موجود در بخش کشاورزی است.

وی افزود: هدررفت آب به سیستم‌های آبیاری مورد استفاده بستگی دارد با این حال سیاست جدید استان استفاده از سیستم‌هایی است که کمترین هدررفت را دارند .

 

 

انتهای پیام/د

کار‌های مطالعاتی در قالب ظرفیت قابل تحمل محیط انجام شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.