وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ بر ۵۰ درصد دانش آموختگان جامعه ما زنان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی مشاور امور زنان و خانواده و بانوان مدیر کل ستادی و سازمان‌های تابعه با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که عصر امروز (چهارشنبه ۸ اسفند ماه) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن اظهار کرد:در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار گفته و نوشته شده است. اگر بر سجایای اخلاقی ایشان تمرکز کنیم در می‌یابیم که الگوی تمام نمایی برای یک انسان کامل و نه فقط برای جامعه بانوان است، البته نباید جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند: «مرد از دامن زن به معراج می‌رود» و این گواه حضور زنان بزرگ در تاریخ است، گفت: نمونه آن را در جامعه خود دیده‌ایم، شهدای گرانقدر ما از دامان مادران به اوج فضیلت‌ها دست یافته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور چشمگیر زنان در عرصه‌های مبارزاتی در مقاطع تاریخی مختلف و ایفای نقش اساسی آن‌ها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بیش از ۷ هزار شهیده زن در عرصه دفاع مقدس داریم که نشان دهنده حضور موثر آن‌ها در خط مقدم و صحنه‌های واقعی جنگ است.

شریعتمداری با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد دانش آموختگان جامعه ما زنان هستند، بیان کرد: شمار بسیاری از این زنان مشغول به کار هستند و ۷۴ درصد از جامعه زنان شاغل دانش آموخته در بخش خصوصی مشغول بکار هستند

وی با بیان اینکه در عرصه‌های پژوهش، فناوری و ... نیز شاهد حضور زنان پیشتاز هستیم، افزود: هنوز هم در برخی جوامع زنان از حقوق اولیه برای تعیین سرنوشت خود برخوردار نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در درصد مدیریتی زنان رشد خوبی داشته‌ایم و در دنیا جایگاه روبه رشدی داریم و در منطقه نیز در رتبه بالا قرار داریم، در حالی که درصد مدیریتی زنان در کشور‌های دیگر هم بسیار بالا و ۵۰ درصدی نیست.

وی با بیان اینکه جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نباید نادیده بگیریم، گفت: معتقدیم حضور زنان در جامعه، جامعه را سالمتر می‌کند. در جامعه اقتصادی که زنان مدیریت می‌کنند، فساد کمتری را شاهدیم و حضور آن‌ها به سلامت نهاد‌های عمومی کمک می‌کند.

شریعتمداری گفت: باید کاری کنیم که این تزاحم از بین برود و به گونه‌ای عمل کنیم که کار به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از زنان در جامعه کار و کارگری نیز باید به طور جدی حمایت کنیم و جامعه کارآفرینان از بکارگیری زنان فرار نکنند، ادامه داد: از رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده برای قانون حمایت از معلولان، یک هزار میلیارد تومان مصوب شد که باعث می‌شود نتوانیم شاهد اجرای کامل قانون باشیم.

شریعتمداری گفت: حضور یک نفر از بانوان در کمیته‌های انتصابات ضروری است و آن را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار