سرهنگ موالی گفت:بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، بانک‌ها تا یکم خرداد ۹۸ فرصت دارند رمز‌های اینترنتی یکبار مصرف را جایگزین رمز‌های دائم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا قم با اشاره به افزایش ۲۴۲ درصدی جرائم اقتصادی در هفت ماه گذشته تاکید کرد: بانک‌های استان باید زیرساخت‌های لازم برای ارائه رمز‌های ۶۰ ثانیه‌ای فراهم کنند و برای این کار تا خرداد ۹۸ فرصت دارند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر جبران خسارت‌های احتمالی تصریح کرد: براساس همین دستور العمل از خرداد ۹۸ رمز‌های کنونی مورد استفاده در خرید‌های اینترنتی، اعتبار خود را از دست می‌دهند و رمز‌های یکبار مصرف جایگزین آن می‌شود.

وی به مشتریان توصیه کرد به سراغ بانک‌هایی بروند که تضمین‌های لازم را در خرید‌های اینترنتی بدهند.

رئیس پلیس فتا همچنین از ناکار آمدی قوانین جاری انتقاد کرد وافزود: با توجه به افزایش ۳۰۰ درصدی جرائم اقتصادی در فضای مجازی در کشور، باید مجازات‌هایی که ظرفیت پیشگیری از وقوع جرم را بالا ببرد تصویب شود.

وی از شهروندان خواست در سفر‌های نوروزی خود تا حد امکان از فروشگاه‌های رسمی خرید کرده واز قرار دادن اطلاعات کارت‌های بانکی به فروشندگان، به صورت جدی پرهیز کنند.

سرهنگ علی موالی همچنین فروش اپلیکیشن‌ها ونرم افزارها، موسسات کمک با هدف رفع نیازمندان، تارنما‌های همسریابی و مراکز فروشگاهی را در فضای مجازی محلی برای وقوع جرم دانست واز کاربران خواست از فضا‌های معتبر و قانونی استفاده کنند.

انتهای پیام/الف

خرداد ۹۸، آخرین فرصت بانک‌ها برای ارائه رمز‌های یکبار مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار