مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: نسخه نویسی الکترونیک از امروز در استان بوشهر آغاز و تا سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران خبر داد آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در استان بوشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت ایران امروز در جمع خبرنگاران گفت: پس از دو سال از اجرای این طرح به شکل آزمایشی، امروز از استان بوشهر و شهرستان گناوه این طرح به شکل رسمی آغاز شده و ظرف دو هفته آینده در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و از سال آینده در تمامی استان‌های کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود: این طرح به شکل آزمایشی به مدت دو سال در کرمان انجام شده و پس از رفع ایرادات آن، از امروز در استان بوشهر و بندر گناوه به شکل رسمی آغاز می‌شود.

اجرای پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک در سراسر کشور

وی در ادامه گفت:در حال حاضر راهی به جزء رفتن به سمت دولت الکترونیک نداریم و هر فردی در کشور نخواهد حضور ساختار‌های اداری در بستر دولت الکترونیک را نپذیرد از یک عقلانیت لازم برخوردار نیست.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران افزود:پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک سال آینده در همه نقاط کشور اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: قریب به ۴۳ هزار مرکز پزشکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی با بیمه سلامت ایران قرارداد دارند، که تمامی زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده و نحوه اجرای آن به مراکز طرف قرارداد اعلام شده است.

کاهش هزینه‌ها با نسخه الترنیکی

موهبتی عنوان کرد: در این مسیر، ابتدا در هر استان یک شهرستان تحت اجرای این پروژه قرار می‌گیرد و پس از آن به شکل فراگیر تمام شهرستان‌های کشور را در بر خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: ثبت و نگهداری مراجعات به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت به بیماران کمک می‌کند که سیر درمان آن‌ها با داشتن خلاصه‌ای از پرونده پزشکی در یک مسیر علمی قرار گیرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران عنوان کرد: امروز در تمام بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد، استعداد سنجی شکل گرفته، اما دنبال این هستیم که استحقاق سنجی نیز انجام دهیم تا با رفع هم پوشانی، بتوانیم خدمات مناسب تری ارائه دهیم.

موهبتی با اعلام این که تغییر رفتار‌های اجتماعی مهم‌تر از پروژه نسخه نویسی الکترونیکی است، بیان کرد: مراجعه ۱۸۵ میلیون بار در سال گذشته از طریق استفاده از بیمه سلامت در کنار بستری ۴.۵ میلیون نفری نشان می‌دهد که با حجم وسیعی از مراجعات مردمی مواجه هستیم.

وی گفت: با اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیک و همکاری مراکز طرف قرارداد و به خصوص پزشکان، انتظار داریم که ضمن کاهش بار مراجعات بیهوده به حوزه سلامت، در حوزه منابع نیز صرفه جویی مناسبی انجام شود تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به نقش نیروی انسانی در بهره وری بهینه، یادآور شد: نیروی انسانی نقش اصلی در تولید منابع و ثروت دارد که در کشور ما بهره وری ۲۱ درصد است.

موهبتی اظهار اشت: اگر این نقش باور داشته باشیم و شرایط لازم انگیزشی برای آن ایجاد کنیم، دیگر نیاز به نوشتن آیین نامه بهره وری نداریم و کار‌ها خود به خوبی انجام می‌شود.

وی با انتقاد از جدی نگرفتن نیروی انسانی در سطح کشور، بیان کرد: وقتی هیچ انگیزه‌ای برای ارتقاء سطح کارآمدی میروی انسانی انجام نشود طبیعی است که نتیجه‌ای جزء کاهش بهره وری به دنبال نخواهد داشت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهار داشت: تمام استراتژی ما در بیمه سلامت، برنامه ریزی و رفتن به سمت دولت الکترونیک است و هر کدام از مدیدان ارشد و استانی اگر با این شیوه جلو نیایند از قطار مدیریتی پیاده خواهند شد.

موهبتی یادآور شد: با توجه به این که این طرح پروژه نسخه نویسی الکترونیک، بخش عمده‌ای از مردم هر استان را در بر می‌گیرد نیاز است که ائمه جمعه، فرمانداران، روسای دانشکاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و مراکز طرف قرارداد از این طرح حمایت کنند.

وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه می‌توان به جلوگیری از مراجعات مکرر، کاهش هزینه بیماران و کاهش مصرف کاغذ به عنوان مدیریت سبز اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بیمه ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.