سینما در آذر ماه۹۷؛

از معرفی «ابومهدی مهندس» به عنوان چهره سال جشنواره مقاومت تا مستند‌های حاشیه ساز «سینما حقیقت»

مهمترین رویداد‌های سینمایی آذر سال ۹۷ را در گزارش زیر بخوانید.

رویدادهای سینمایی آذر ماه 97به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آذر ماه سال گذشته جشنواره سینما حقیقت برگزار شد که با حواشی خاصی همراه بود. برخی مستندهای شرکت کننده در این دوره از جشنواره سینما حقیقت به نظر می رسید حتی مورد بازبینی ابتدایی هم صورت نگرفته بودند. در این ماه همچنین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار شد و برای اولین بار شرکت کنندگان خارجی از کشورهای مختلف در آن شرکت کرده بودند. در ادامه مهمترین اتفاقات سینمایی این ماه را می توانید مرور کنید:

*یکی از اتفاقات مهم در افتتاحیه جشنواره مقاومت، نام بردن بهرام بیضایی از سمت ابراهیم حاتمی‌کیا بود که بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت.

*مهلت ثبت نام سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درحالی به پایان رسید که کارگردانان فیلم اولی استقبال خوبی از آن داشتند.

*بلاتکلیفی واریز درآمد حاصل از پخش فوتبال جام جهانی در سینما ادامه دارد و واریز عوایدی از پخش بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز هم انجام نشده است.

*نسخه‌ای از فیلم «همه می‌دانند»اصغر فرهادی در فضای مجازی پخش شد که پس از آن فرهادی از پیگیری این جریان خبر داد. وی چند روز پس از انتشار نسخه قاچاق" همه می‌دانند" با زیرنویس فارسی مسئولیت زیرنویس سلیس آن را برعهده گرفت.

*سید ضیاء هاشمی دبیر شورای عالی تهیه کنندگان سینما شد.

*احمد امینی، محمد علی حسین نژاد، حسین خجسته، شاهرخ دولکو ، بهروز شعیبی، حسین کرمی و رضا مقصودی به عنوان اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر کار خود را شروع کردند.

*هیات انتخاب بخش مستند جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، مرتضی رزاق کریمی، سید سلیم غفوری و آرش لاهوتی شدند.

*وزیر ارشاد از برنامه ریزی برای بازنگری درباره لیست فیلم‌های توقیفی خبر داد.

*نمایش مستند «ژنرال‌های ۱۳ ساله»ساخته محمد جعفری در جشنواره سینما حقیقت سال آینده خواهد بود.

* جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور مدیران فرهنگی و سینمایی فیلمسازان و سینماگران ایرانی و لبنانی در لبنان آغاز به کار کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار