بر اساس برخی اسناد افشا شده، برای اعزام نیرو‌های آمریکایی به مرز جنوبی این کشور از اطلاعات قدیمی استفاده شده است.

نیوزویک: پنتاگون از اطلاعات قدیمی برای استقرار نظامیان در مرز جنوبی آمریکا استفاده کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی ­نیوزویک نوشت: بر اساس اسناد فاش شده، وزارت دفاع آمریکا از اطلاعات تاریخ گذشته برای اعزام نیرو به مرز مکزیک برای مقابله با کاروان‌های مهاجران استفاده کرده است.

این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بر اساس اسناد ارتش آمریکا که به دست نیوزویک رسیده است، تا اواسط ژانویه ۲۰۱۹، برای اعزام نیرو‌های آمریکایی به مرز جنوبی این کشور از اطلاعات قدیمی استفاده شده است. این اطلاعات افشا شده با اظهارات فرمانده ارشد مسئول عملیات نظامی داخلی در تضاد است.

سناتور دموکرات «گری پیترز» از ایالت میشیگان، روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح سنا از ژنرال «ترنس اوشاگنسی» فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا، سوال کرد از اکتبر ۲۰۱۸ که برای اولین بار نیرو‌های آمریکایی به مرز جنوبی اعزام شدند، اوضاع در آن منطقه چقدر تغییر کرده است.

وی در پاسخ گفت: "ما معمولا در مقابل تهدید‌ها به پرسنل حفاظت مرزی و گمرکی تکیه داریم و با آن‌ها همکاری نزدیکی داریم. اما در ماه اکتبر ما با کاروان بسیار بزرگی از مهاجران مواجه شدیم و مجبور شدیم از نیرو‌های وزارت امنیت داخلی برای واکنش سریع کمک بگیریم. در حال حاضر این کاروان‌ها وجود دارند، اما دیگر به آن اندازه بزرگ نیستند".

اما بر اساس اسنادی که به دست نیوزویک رسیده است، در یک مورد، مقامات وزارت دفاع ظاهرا از اطلاعات تاریخ گذشته در ماموریت مشترک این وزارتخانه با وزارت امنیت داخلی برای برقراری امنیت در مرز جنوبی استفاده کرده بودند.

نیوزویک ابتدا در اکتبر ۲۰۱۸ گزارش داد که وزارت دفاع بر اساس این اطلاعات که چهار کاروان بزرگ مهاجران متشکل از هفت هزار نفر به مرز جنوبی نزدیک می‌شوند، عملیات انجام داده است.

به نظر می‌رسد تا هفدهم ژانویه واحد‌های نظامی از همان اطلاعات برای عملیات خود استفاده می‌کردند. مشخص نیست که آیا نظامیان آمریکایی هنوز هم از همان اطلاعات اکتبر ۲۰۱۸ برای واحد‌هایی که عازم مرز جنوبی هستند استفاده می‌کنند یا خیر، اما آنچه که مشخص است این است که اطلاعات ماه اکتبر که موجب شد برای اولین بار هزاران نیروی آمریکایی به مرز اعزام شوند، تاریخ گذشته بوده است.

اوشاگنسی روز سه شنبه تایید کرد که اعزام نیرو به مرز جنوبی تا سپتامبر ۲۰۱۹ تمدید شده بود و وی از اختصاص صد و سی و دو میلیون دلار در بودجه پنتاگون برای حمایت از این عملیات تا تاریخ سی و یکم ژانویه اطلاع دارد.

وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع آمریکا، هیچکدام نگفتند که چگونه این اطلاعات برای اعزام نیرو به مرز از اکتبر ۲۰۱۸ تغییر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار