«کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را نژادپرست خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «کامالا هریس»، سناتور دموکرات آمریکایی که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد شده است، روز گذشته (سه شنبه) دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور را نژادپرست خواند.

هریس در مصاحبه با نشریه «روت» که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد: خب ببینید، زمانی که او اینگونه به حوادث شارلوتسویل واکنش نشان می‌دهد، زمانی که کشور‌های آفریقایی را چاه مستراح می‌نامد، زمانی که مهاجران را متجاوز و قاتل می‌خواند. من فکر نمی‌کنم بتوان نتیجه بهتری بدست آورد. بله او یک نژادپرست است. بله.

کامالا هریس پیش از این هم بار‌ها رئیس جمهور آمریکا را نژادپرست خوانده بود؛ اما تاکنون انقدر صریح به این مسئله اشاره نکرد. اما هریس تنها نماینده‌ای نیست که سیاست‌های ترامپ را نژادپرستانه خوانده است.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت هم تاکنون بار‌ها رئیس جمهور آمریکا را نژادپرست و بیگانه هراس خوانده است. شرود براون، سناتور دموکرات اوهایو هم پیشتر اعلام کرد: «هیچ حرفی نیست. او یک نژادپرست است. من نمی‌دانم در قلب او چه چیزی است. من نمی‌دانم در ذهن او چه می‌گذرد. اما می‌دانم که کار‌های نژادپرستانه انجام داده است.»

این در حالی است که ترامپ همه اتهامات وارد شده به خود درباره اینکه او یک نژادپرست است را تکذیب کرده است. در همین حال، نتایج یک نظرسنجی که در فوریه سال گذشته میلادی انجام شد نشان داد ۵۷ درصد شرکت کنندگان آمریکایی، رئیس جمهور آمریکا را نژادپرست خوانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار