رئیس بسیج جامعه‌ پزشکی استان سمنان گفت: در سال جاری اعزام ۱۲۲ تیم‌ پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده که بیش از ۱۶ هزار نفر از خدمات این گروه‌ها استفاده کرده اند.

 حمید رضا حافظی رئیس بسیج جامعه‌ی پزشکی استان سمنان در  گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  با بیان اینکه در سال جاری ۱۶ تیم شهید رهنمون در استان تشکیل شده است، گفت: این تیم‌ها شامل پزشک، پرستار، روانشناس و کارشناس بهداشت بوده و به طور منظم حداقل ماهی یک بار در مناطق محروم روستایی و شهری حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه خدماتی نظیر توزیع دارو، آموزش‌های بهداشتی و خدمات درمانی توسط این تیم‌ها افزود: در سال جاری بیش از ۱۶ هزار نفر از خدمات این گروه‌ها در نقاط مختلف استان استفاده کرده اند.

رئیس بسیج جامعه‌ی پزشکی استان سمنان تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۱۲۲ اعزام تیم‌های طرح شهید رهنمون و ۱۵ تیم تخصصی به مناطق محروم استان اعزام شده که این تیم‌ها شامل ۴۱ پزشک عمومی، ۷۲ پزشک متخصص و تعداد بسیاری پرستار بوده است.

حافظی با بیان اینکه در سال جاری از استان سمنان ۴ تیم پزشکی شامل ۹ پزشک و ۲۲ پرستار و یک تیم سه نفره دندانپزشکی در ایام اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند افزود: ۵۵۰۰ نفر از زائران نیز در این ایام از خدمات این تیم‌ها استفاده کرده اند.

وی افزود: در سال آینده نیز برنامه‌هایی نظیر افزایش تیم‌های شهید رهنمون به ۳۰ تیم، برنامه ریزی جهت ارتقاء روحیه بسیجی در اعضا تیم‌های بسیج پزشکی، مشارکت در اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی و افزایش جلسات آموزش با موضوع پیشگیری از بیماری و اصلاح سبک زندگی نیز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام / گ

نشست خبری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان سمنان برگزار شد

برچسب ها: سپاه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.