خلاقیت در نظام آموزشی کم است/تقویت قدرت استاندار سمنان گفت: باید تلاش شود تا کاهش مشکلات آموزش و پرورش اعم از دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در جهت ارتقاء نظام تعلیم ‌تربیت مورد توجه جدّی شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای آموزش و پروش استان گفت: باید تلاش شود تا کاهش مشکلات آموزش و پرورش اعم از دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در جهت ارتقاء نظام تعلیم ‌تربیت مورد توجه جدّی شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.
 

وی افزود: مردم از دست اندرکاران نظام آموزشی توقع دارند تا نیروی توانمند تحویل جامعه نمایند، لذا بر اساس نتایج بدست آمده می توان نتیجه گرفت که نقش معلمان جوان نخبه در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت نوجوانان مثبت بوده است.

آشناگر گفت:  نقش جوانان و نوجوانان در جامعه نشان داده در کنار همهی کمی ها و کاستی ها آموزش و پرورش موفق عمل کرده است.

استاندار سمنان در این جلسه با تاکید بر ایجاد خلاقیت در بین دانش آموزان تصریح کرد: متاسفانه در نظام آموزشی کشور نبود خلاقیت مشاهده می شود که باید این نقص رفع شود و ارزیابی معلمان باید بر اساس ایجاد خلاقیت آنها انجام شود.

وی افزود: باید مهارت های زندگی دانش اموزان ارتقاء یابد و باید به موضوع شیوه های گفت وگو برای حل اختلافات به دانش اموزان آموزش داده شود .

آشناگر با تاکید بر آموزش گفت و گو کردن در بین دانش آموزان اظهار داشت: موضوع گفت و گو کردن در بین دانش آموزان باید از کودکی آموزش داده شود تا آثار آن در محیط های گوناگون مانند محیط های سیاسی نشان داده شود .

استاندار سمنان با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان تصریح کرد: به دنبال ایجاد محیط های آموزشی شاد برای دانش آموزان باشید و به موضوع تقویت ارتباط معلمان و دانش آموزان نیز باید توجه ویژه شود.

وی افزود : معلمان باید بیشترین شان را در جامعه داشته باشند زیرا فعالیت آموزش و پرورش پایه و اساس کار سایر دستگاه های اجرایی است.

آشناگر با اشاره به هزینه های مدارس گفت: از هزینه های آموزشی دانش آموزان باید کاسته شود و در شرایط کنونی اقتصدای کشور باید به دنبل کاهش هزینه ها برای دانش آموزان باشیم .

انتهای پیام / گ

جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار