معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروز ۹۸، در ۱۷ پایگاه بین شهری به مسافران گذری خدمات رسانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالفضل محبان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی ۱۲ پایگاه ثابت جاده‌ای و پنج پایگاه موقت را آماده امداد رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲ تیم سیار موتوری هم برای امداد رسانی در حادثه‌های احتمالی سازماندهی می‌شود ، افزود: جمعیت هلال احمر استان یک پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت برای امداد رسانی در حادثه‌های کوهستان برای طرح نوروزی فعال خواهد کرد.

محبان گفت: پایگاه ثابت کوهستان در باباموسی شهر بجنورد و پایگاه موقت در درکش مستقر خواهد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با بیان این که در طرح نوروز ۹۸، هزار و ۷۸۰ نفر روز نیروی امدادگر و نجات گر در استان به کار گرفته می‌شود. افزود: بالگرد امدادی هلال احمر هم در طرح نوروزی به کار گرفته می‌شود که بازه زمانی حضور آن در نیمه دوم اجرای طرح یعنی در بازه زمانی پنجم فروردین تا پایان طرح پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شمار ناوگان موجود در این جمعیت مطلوب و پاسخگوی نیاز است، گفت: در طرح نوروز ۹۸، ۱۹ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه ست نجات و ۱۴ دستگاه خودرو کمک دار به کار گرفته می‌شود.

محبان اظهار کرد: در محور اصلی استان از جنگل گلستان تا انتهای حوزه فاروج، در هر ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر، یک پایگاه امداد جاده‌ای ایجاد شده است که مطابق با وضعیت استاندارد است.

گفتنی است: خراسان شمالی در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع است که محور‌های ارتباطی استان بویژه جنگل گلستان به بجنورد از پرترددترین محور‌های کشور است.

انتهای پیام / ب

خدمات رسانی نیروی‌های امدادگر و نجات گر هلال احمر خراسان شمالی در نوروز ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.