باقری گفت: رایگان کردن آب و برق مدارس باعث فرهنگ‌سازی غلط برای دانش آموزان می‌شود که مانع جدی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خواهد شد.

رایگان شدن آب و برق مدارس مانع مدیریت مصرف انرژی در کشورپیام باقری نایب رئیس سندیکای برق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح رایگان کردن آب و برق مدارس اظهار کرد: در مورد رایگان کردن آب و برق مدارس استنباط ناصحیحی از این طرح صورت گرفته است، در صورت رعایت الگوی مصرف از سوی مدارس، هزینه آب و برق آنها رایگان خواهد بود و در صورت عبور از الگوی مصرف شامل این طرح نخواهند شد.

نایب رئیس سندیکای برق ایران تصریح کرد: رایگان کردن آب و برق مدارس باعث فرهنگ سازی غلط برای دانش آموزان می‌شود و نسل امروز که آینده‌سازان صنعت و اقتصاد کشور هستند با این فرهنگ که آب و برق کالایی بی ارزش و رایگان است بزرگ می‌شوند و این طرز تفکر مانع جدی برای مدیریت مصرف انرژی در کشور خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توجه به مسئولیت اجتماعی در حاشیه طرح‌های توسعه بخش آب


وی افزود: راه بهتر این است که مدیریت مصرف انرژی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا نحوه صحیح استفاده از انرژی و محدودیت‌های آن را درک کنند.

در جلسه علنی ۲۵ بهمن ماه با الحاق بندی به لایحه بودجه مقرر شد در سال ۹۷، تمام مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در سقف الگوی مصرف از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف باشند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ می‌شود. چنانچه مصارف واحد‌های آموزشی مشمول در یک دوره بیشتر از الگوی تعیین شده باشد، کل مصرف آن دوره کماکان مشمول پرداخت هزینه مصرفی خواهد شد.

رضا اردکانیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در نشستی با فعالان بخش خصوصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، با گلایه از رایگان شدن آب و برق مدارس اظهار کرد: علی‌رغم اینکه قرار شده بود آب و برق مدارس به دلیل سیاست‌های مدیریت وزارت نیرو اجرایی نشود، اما متأسفانه در صحن مجلس شورای اسلامی این مسئله تغییر کرد و ما شاهد بودیم که آب و برق برای مدارس رایگان شد.

انتهای پیام/

گلایه وزیر نیرو از رایگان شدن آب و برق مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
به نظر من در هیچ جا نباید اب برق گاز مجانی شود چون دیگر کسی دلش نمی سوزد وتا می توانندمصرف می کنند وشب وروز برقها روشن خواهد ماند باید پولی باشد اما یک بودجهای نقدی به مدرسه داده شود تا پول برق واب وگاز را که داد زیادی انرا برای دیگر کارهای مدرسه مصرف کنند در این صورت دقت لازم را خواهند داشت در مدارس غیرانتفاعی که باید خودشان پول بدهند دنبال بچهاراه می روند وبرقهارا خاموش می کنند ومواظب تمام امکانات مدرسه هستند
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۴:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
هر مدرسه سالانه به طور متوسط فقط پنج میلیون تومان هزینه برق و تلفن و آب و گاز میدهد.باید رایگان بشه چون حق دانش آموزان و مردم است
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۹:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
هیچ گونه تخفیف ورایگانی در کار نیست من خودم مدیر دبیرستان هستم هم پول اب هم گاز هم برق می دیم مدارک موجود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
هنوزاجرایی نشده است
آخرین اخبار