رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر گفت: هم اکنون ۴۳ نیروگاه تولید برق خانگی توسط مددجویان کمیته امداد این شهرستان فعال است.

فعالیت ۴۳ نیروگاه تولید برق کاشمرتوسط مددجویان کمیته امدادبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید سعید عبدالله زاده رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر گفت: کاشمر جزء نخستین شهرستان‌های خراسان رضوی است که طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد را به طرح‌های دانش بنیان ارتقاء داده است و نیروگاه‌های تولید برق خانگی مددجویان کمیته امداد کاشمر ضمن ایجاد اشتغال درآمد خوبی را هم برای مددجویان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد و فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی، ضمن استعداد یابی و انجام مشاوره‌های شغلی طرح‌های توجیهی فنی هم نوشته و تسهیلات اشتغال نیز پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشمر گفت: فعالیت کمیته امداد پیش از این بیشتر بر ارائه کمک‌های نقدی و کالایی به نیازمندان و محرومان جامعه متمرکز بود، ولی با توجه به تغییر نوع فقر و پیچیدگی آن و نیاز‌های جامعه فعالیت‌های این نهاد نیز تغییر یافت.

عبدالله زاده تصریح کرد: در زمینه مشاغل خرد، کارگاه‌های کارآفرینی خوبی در کاشمر راه اندازی شده است به طوری که فقط در یک کارگاه با ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات هم اکنون ۸۸ نفر نیرو به طور مستقیم به کار گرفته شده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ طرح فعال قالی بافی در اختیار مددجویان کمیته امداد در کاشمر قرار دارد و پارسال مددجویان کمیته امداد این شهرستان ۷۰۰ متر مربع فرش تولید کرده اند و از این ناحیه درآمد خوبی برای مددجویان ایجاد شده است.

عبدالله زاده گفت: در حوزه پوشش بیمه‌ای و بازنشستگی ۶۹۰ مددجو در شهرستان کاشمر تحت پوشش بیمه‌های بازنشستگی هستند.
 
انتهای پیام // و.ت


هفت هزار خانوار در شهرستان کاشمر تحت پوشش کمیته امداد هستند

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.