نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با صرفه جویی و قناعت می‌توان کشور را به رشد اقتصادی ۸ درصد رساند.

با صرفه جویی و قناعت می‌توان کشور را به رشد اقتصادی ۸ درصد رساندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته در طول ۴۰ سال گذشته رشد اقتصادی کشور از چهار درصد تجاوز نکرده در صورتی که با صرفه جویی و قناعت می‌توان کشور را به رشد اقتصادی ۸ درصد رساند.

پرهیز از مصرف گرایی و اشرافی گری می تواند راه گشای موانع و مشکلات اقتصادی کشور وکلید پیشبرد اهداف والای نظام باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در منابع و پرهیز از مصرف گرایی و اشرافی گری گفت: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف گرایی و زندگی اشرافی کشور را در بلندمدت با مشکلات اقتصادی مواجه می کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه ریزی کنند.

مصرف روزانه بیش از 500 میلیون متر مکعب گاز خانگی و یکصد میلیون لیتر بنزین و گازوئیل آن هم با کمترین قیمت به مثابه هدر ردادن منابع ملی است، بنابراین اصلاح الگوی مصرف باید در جامعه به یک فرهنگ و الگوی رفتاری تبدیل شود.صرفه جویی در منابع و پرهیز از مصرف گرایی و اشرافی گری می تواند راه گشای موانع و مشکلات اقتصادی کشور وکلید پیشبرد اهداف والای نظام باشد.

وی اضافه کرد:بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده باید بیش از 35 درصد از درآمد های کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره شود و در مواقع ضروری در راستای تولید و اشتغال به کار گرفته شود اما اکنون 35 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرده و برداشت ها از این صندوق نیز در بخش خدمات هزینه می شود.

مسئولان باید با برنامه ریزی از افزایش روزانه قیمت ها جلو گیری می کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص افزایش بی رویه قیمت ها در ماه های گذشته  هم  گفت: دولت در مدیریت بازار کالا به خصوص کالاهای اساسی موفقیت چندانی نداشته در صورتی که مسئولان باید این شرایط را پیش بینی می کردند و نسبت به جلوگیری از افزایش روزانه قیمت ها برنامه ریزی می کردند.

حفظ وحدت اسلامی و پشتیبانی از مقام معظم رهبری از مهمترین عوامل حفظ نظام اسلامی است.

  وی اضافه کرد:کشور ایران همواره در معرض توطئه ها و دسیسه های آمریکا، اسرائیل و آل سعود بوده که با وحدت ملی و رهبری های مقام معظم رهبری تمام نقشه های شوم دشمنان نقش برآب شده است، بنابراین حفظ وحدت اسلامی و پشتیبانی از مقام معظم رهبری از مهمترین عوامل حفظ نظام اسلامی است که آحاد مردم و مسئولان باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.