ششمین دوره اختتامیه «جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران»، همزمان با «رویداد نوروز نوآوری» ۱۴ اسفند ماه جاری برگزار و از فناوران توانمند و برگزیده تقدیر می‌شود.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ششمین دوره اختتامیه «جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران» با محوریت متنوع سازی اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

ششمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران، برای سه طیف «بنگاه‌های صنعتی و خدماتی»، «شرکت‌های کوچک فناوری‌محور و دانش بنیان» و «شرکت‌های هلدینگ» طبق زمان بندی از پیش تعیین شده در سال ۹۷ برگزار شد و در آخرین مرحله از این زمان بندی در تاریخ ۱۴ اسفند ماه سال جاری مراسم اختتامیه این دوره با حضور جمعی از مقامات، دانشگاهیان و فعالان و سیاستگزاران مدیریت فناوری و نوآوری، کسب و کار‌های موفق فناور و نوآور، ارزیابان جایزه و نیز نمایندگان شرکت‌های برگزیده این دوره از جایزه برگزار می‌شود.

تعیین میزان بلوغ و سطح توانمندی‌های فناوری و نوآورانه

شرکت‌های حاضر در میدان رقابت دریافت جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران بر اساس مدلی علمی و منطقی از پیش تعیین شده، مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان بلوغ و سطح توانمندی‌های فناوری و نوآورانه آن‌ها تعیین می‌شود، همچنین ضمن دریافت یکی از نشان‌های جایزه، گزارشی کامل نیز از تیم ارزیابی دریافت می‌کنند که زمینه‌ساز تعریف پروژه‌هایی به منظور ارتقاء سطح سازمان و توان رقابتی آن خواهد بود.

جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران با فراهم آوردن فرصت شناسایی و به اشتراک گذاری تجربیات موفق ملی در زمینه توسعه فناوری و یا تجاری سازی نوآوری‌ها، منجر به افزایش توان رقابت پذیری اقتصاد ملی از طریق تسهیل سرریز دانش و فناوری به بنگاه‌های مختلف در بخش‌ها متنوع اقتصادی کشور می‌شود و اثرگذاری آن نه تنها در سطح اقتصاد خرد کشور که در سطح کلان نیز مشهود می‌شود.

در این مراسم که همزمان با نخستین رویداد نوروز نوآوری و با محوریت موضوع متنوع سازی اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور با راهبری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار خواهد شد، علاوه بر سخنرانی مسئولان و مدیران کشور از شرکت‌های برتر ششمین دوره جایزه تقدیر خواهد شد. همچنین دو پنل مجزا با موضوع واکاوی و بررسی چالش‌های تنوع‌بخشی به اکوسیستم استارتاپی ایران و بررسی سیاست‌های نوآوری کشور، برگزار خواهد شد.

فرآیند جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران، همه ساله با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و سایر نهاد‌های فعال در نظام ملی نوآوری کشور از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جایزه برای نخستین بار در کشوردر اوایل دهه نود به همت جمعی از فعالان دانشگاهی و صنعتی جامعه مدیریت فناوری و نوآوری کشور در انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و با هدف ارائه یک مدل بلوغ برای ارتقاء قابلیت‌های فناورانه و نوآورانه سازمان‌ها طراحی شده است تا بتوان با درک و تحلیل نقاط قوت و نواحی قابل بهبود در زمینه مدیریت فناوری و نوآوری، گام‌هایی به‌سوی رقابت‌پذیری پایدار برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار