امام جمعه موقت تهران گفت: شخصیت خاندان پیامبر اعظم شخصیت ممتازی در نگاه امت اسلام است .

اهل بیت (ع) جایگاه ممتازی در امت اسلام دارندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران درمراسم انتشارفراخوان جایزه بین المللی خوشنویسی «یاس یاسین» گفت:در یکی از روایات که جمعی از علمای اهل‌سنت از پیامبر نقل کرده‌اند آمده است ،  آمرزیده می‌شود هرکس حب آل‌محمد را داشته باشد اما بدا به حال کس که بمیرد در حالی که دشمن آل‌محمد باشد ، لذا این مجلس و رونمایی در حقیقت بزرگداشت مدرسه اهل‌بیت و فراهم آوردن راه انس و ارتباط و محبت فاطمه الزهرا(ع) و فرزندان اوست.

وی افزود: اهل بیت (ع) جایگاه ممتازی در نگاه امت اسلام دارند و از برگزار کنندگان این مراسم که یاد حضرت زهرا (س) را بزرگ داشتند و راه را برای ماندگاری مدرسه اهل بیت (ع) مهیا کردند قدردانی می‌کنیم.

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: خراسان بزرگ از قدیم الایام ارادت خاصی نسبت به ائمه اطهار داشته است از شاعر بزرگی دیگری همچون ابوالحسن علی‌بن محمد ملقب به کسایی که در مرو می‌زیسته و تخلص او استعاره به پنج‌تن آل‌کسا دارد و و رودکی سمرقندی  می‌توان نام برد.

وی افزود: امیدواریم به برکت نام حضرت زهرا (س) همه ساله از حضور هنرمندان که برای اعتلای هنر ایرانی اسلامی در حوزه خوش نویسی تلاش می‌کنند بهره‌مند شویم.

پس از انتشار اولین فراخوان جشنواره جایزه بین المللی خوشنویسی «یاس یاسین» تاکنون ۳۰ اثر از هنرمندانی از کشور‌های لبنان، مصر، سوریه و ترکیه به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است و هنرمندان تا سال آینده فرصت دارند آثار خود را با مضامینی در وصف حضرت زهرا (س) ارسال کنند.

انتهای پیام // ف. م
 


برگزاری مراسم انتشارفراخوان جایزه بین المللی خوشنویسی «یاس یاسین»

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.