به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران درباره وضعیت این تیم بیان کرد: مشکلی اساسی ما، بازیکن ندادن باشگاه ها به تیم ملی امید است. در گذشته تلاش کردیم تا اردوها را همزمان با تیم ملی فوتبال بزرگسالان برگزار کنیم که در فیفادی (روز بازی های ملی) باشد اما این اواخر به ناچار در زمانیکه فیفادی نیست باید اردوهای شبانه روزی را برگزار کنیم که متاسفانه باشگاه ها همکاری لازم را با تیم امید ندارند.

اردوی جدید از ۱۱ اسفند آغاز شود و تا پایان بازی ها ادامه دارد

او افزود: در اردوی بهمن ماه تیم ملی امید از ۲۶ بازیکن ۱۰ نفر در تیم ملی بودند و با صحبت هایی که با سعید فتاحی (مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر) داشتیم به دلیل فشردگی مسابقات لیگ برتر، کرانچار را متقاعد کردیم که اردوی یک تا ۵ اسفد لغو شود. کرانچار همکاری خوبی دارد و قرار است اردوی جدید از ۱۱ اسفند آغاز شود و تا پایان بازی ها (۶ فروردین ۱۳۹۸) ادامه دارد.

استیلی: باشگاه ها همکاری لازم را با تیم امید ندارند/ بازیکنی به اردو نیاید، محروم می شود/ بحث منافع ملی است و باشگاه ها باید همکاری کنند///

بحث منافع ملی است و باشگاه ها باید همکاری کنند

استیلی ادامه داد: کرانچار در صدد است با مربیان لیگ برتری نشستی را برگزار کند تا تعامل بین ۲ طرف بیشتر شود. هدفمان این است که به باشگاه ها آسیبی نرسد اما بحث منافع ملی است و باید باشگاه ها همکاری کنند تا نتایج خوبی بگیریم. با نشستی که با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی داشتم، اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی امید نیاید، محروم می شود و البته از مهدی تاج درخواست کردم تا از سازمان لیگ بخواهد برخی مسابقات لیگ را تعطیل کند تا بتوانیم با شرایط خوبی به مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ برویم.

برخی از بازیکنان در تیم باشگاهی شان هم بازی نمی کنند و در شرایط مسابقه نیستند.

مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران خاطرنشان کرد: اگر باشگاه ها بازیکنان را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند که مشکلی وجود ندارد، در غیر این صورت از مسئولان درخواست کردیم تا بازی های لیگ را تعطیل کنند. زیرا تیم ملی فوتبال بزرگسالان هم در آینده تورنمنتی حضور ندارد و می توان مسابقات را زمان دیگری برگزار کرد. مشکل دیگری که وجود دارد این است که برخی از بازیکنان در تیم باشگاهی شان هم بازی نمی کنند و در شرایط مسابقه نیستند.

استیلی: باشگاه ها همکاری لازم را با تیم امید ندارند/ بازیکنی به اردو نیاید، محروم می شود/ بحث منافع ملی است و باشگاه ها باید همکاری کنند///

دیدار تدارکاتی با ویتنام و اردن قطعی نشده است

وی در مورد بازیکنان تیم ملی گفت: شاید ۲۰ - ۳۰ درصد این بازیکنان در تیم های باشگاهی شان بازی می کنند و تنها ۲۰ روز تا آغاز مسابقات باقی مانده و مجبور هستیم تا اردو را برگزار کنیم که آنها از لحاظ بدنی و تاکتیکی به شرایط خوبی برسند. در صدد برگزاری ۲ بازی تدارکاتی با ویتنام و اردن هستیم و کرانچار این دو بازی را از ما درخواست کرده اما تاکنون قطعی نشده است. 

مسئول ورزشگاه آزادی با برگزاری ۳ بازی در این استادیوم موافقت نکرده است

استیلی درباره میزبان مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: پیش از آنکه ما به تیم ملی امید بیاییم زمین شهرقدس و پاس قوامین را پیشنهاد دادند که در شهرقدس بازی های لیگ انجام می شود و کیفیت خوبی ندارد و همچنین پاس قوامین نیز زیر کشت است و مشخص نیست به بازی ها می رسد یا خیر. البته با ارسال نامه ای خواستار برگزاری بازی ها در ورزشگاه آزادی شدیم که هنوز مسئول ورزشگاه با برگزاری ۳ بازی موافقت نکرده اما از معاون وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و ... خواهش کردیم تا با درخواست ما موافقت کنند.

استیلی: باشگاه ها همکاری لازم را با تیم امید ندارند/ بازیکنی به اردو نیاید، محروم می شود/ بحث منافع ملی است و باشگاه ها باید همکاری کنند///

امکانات برای تیم ملی امیدخوب است

مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران افزود : امکانات خوبی برای تیم ملی امید مهیا است و تلاش کردیم تا اردو ها و بازی های تدارکاتی را طبق برنامه ریزی زلاتکو کرانچار و کادرفنی انجام دهیم تا به موفقیت برسیم. چندی پیش در تورنمنتی در کشور قطر شرکت کردیم و به قهرمانی رسیدیم و در کل باید بگویم امکانات تیم امیدخوب است. شناخت زیادی از ترکمنستان نداریم اما از فدراسیون فوتبال درخواست کردیم تا شرایط آنالیز را در اختیار ما قرار دهد تا با قدرت به مصاف ۳ تیم ترکمنستان، یمن و عراق برویم.

احتیاج به حمایت مردم داریم

او در پایان گفت: فدراسیون فوتبال با شرکتی قرارداد دارد که کارهای آنالیز را انجام می دهد و با تیم ملی بزرگسالان نیز همکاری داشت و ما هم از فدراسیون درخواست کردیم تا آنالیز تیم ها را در اختیار ما قرار دهد و تا با شناخت کامل به مصاف رقبا برویم. نکته مهم این است که از هر گروه یک تیم به مرحله بعد صعود می کند و عراق هم در گروه ما است. ۵ بازیکن تیم المپیک عراق در تیم بزرگسالان شان در جام ملت ها حضور داشتند و این موضوع کار ما را سخت تر می کند. احتیاج به حمایت مردم و رسانه ها داریم و امیدوارم فوتبالدوستان دوم، چهارم و ششم به ورزشگاه بیایند و تیم امید را تشویق کنند.


بیشتر بخوانید:

اسامی شاگردان کرانچار اعلام شد/ سرخابی‌ها به تیم امید می‌روند

عراق را بهتر از سایر حریفان می‌شناسیم/ به دنبال تعامل با باشگاه‌ها هستیم

لژیونر‌های تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران می‌آیند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار